A Gránit Banknál megtörtént a kártalanítás az AppStore-incidens miatt
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
Korábban az Index is megírta, hogy a Magyar Nemzeti Bank az ügyfelek haladéktalan kártalanítására szólította fel a bankokat, miután szerdán több olvasónk is azt írta, hogy az Apple Pay váratlanul és teljesen indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott.
A probléma szinte az összes bankot érintette, az OTP ezért felvette a kapcsolatot az Apple-lel. Egyik olvasónktól mindössze 5 perc alatt 74 tranzakcióval 550 ezer forintot vontak le, így a bankja tiltotta a kártyáját.
A jegybank tudomása szerint az Apple a hibás terhelések összegének visszaküldését már megkezdte. A bank kifogásolta a pénzintézetek panaszkezelési gyakorlatát, hogy elfogadhatatlannak tartják az ügyfelek Apple felé terelését. A hiba következtében a magyar ügyfeleknél szerdán 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben.
Az MNB információi szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a pénteki újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.
A Gránit Bank is azonnal cselekedett
A Gránit Bank közleményében azt írta, hogy párhuzamosan több intézkedést tett ügyfelei pénzének biztonsága érdekében.
az egyik ilyen, hogy RÖGTÖN FELVETTE A KAPCSOLATOT AZ APPLE-LEL, LETILTOTTA A JOGTALAN TERHELÉSEKET INDÍTÓ KERESKEDŐI PLATFORMOT, ÉS MÉG AZ INCIDENS ÉJJELÉN SMS-T KÜLDÖTT VALAMENNYI BANKI MOBILALKALMAZÁSSAL RENDELKEZŐ ÜGYFELÉNEK, AMELYBEN FIGYELMEZTETTE ŐKET, HOGY BIZTONSÁGUK ÉRDEKÉBEN ÁLLÍTSÁK MINIMUMRA KÁRTYÁIK ONLINE LIMITÉT, AMELYET VALÓS FIZETÉSHEZ BÁRMIKOR MÓDOSÍTHATNAK.
A Gránit Bank ügyfelei ugyanis a mobilbankhoz tartozó applikációban egy mozdulattal átállíthatják kártyáik ATM-, POS- és online limitét külön-külön. A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban húszszorosára nőtt a limitállítások száma.
Mint írják, a banknak a Bankszövetség és a kártyatársaságok mellett az Apple-lel is folyamatos volt a kapcsolata. A jogtalan terhelésekre vonatkozó bejelentést követően az Apple azonnal tájékoztatta a bankot, hogy a probléma ismert a számukra, dolgoznak a megoldáson, és orvosolják a hibát.
Vasárnap meg is érkeztek a jóváírások az Apple-től, amelyek meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján. Információink szerint az OTP is megkezdte az ügyfelei kártalanítsását.
A Revolut regionális csapata péntek délután szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében tudatta, hogy ők is észlelték a magyar Apple Store-felhasználóknál előforduló problémákat.
Az elmúlt 48 órában több magyar bank is indokolatlan kártyaterhelést kapott egy külső szolgáltató, az Apple műszaki problémája miatt. Korlátozott számú Revolut-ügyfelet is érintett ez a működési zavar, amelyet iparági szinten azonosítottak Magyarországon
– fogalmazott a Revolut a kommünikében.
Hozzátették: helyi csapatuk azon van, hogy az érintettekkel együttműködve a vitás tételeket haladéktalanul rendezzék, majd visszafizessék az összegeket a károsult ügyfeleknek.