Tizenkét hatósági eljárás van folyamatban a sorozatos repülőjárat-késések miatt
További Belföld cikkek
- Idegen anyag esetleges jelenléte miatt hívta vissza az Auchan egyik máktermékét a Nébih
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
Oláh Lajos, a Demokratikus Koalíció országgyűlési képviselője írásbeli kérdéssel fordult a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, hogy kiderüljön, hány vizsgálatot folytatott le a kormány az elmúlt hetekben a sorozatos repülőjárat-törlések miatt.
A tárca válaszából kiderült, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 12 hatósági eljárást folytat a június 21. és július 1. közötti járatkésésekkel kapcsolatban. Arra viszont nem válaszolt a minisztérium, hogy ezt megelőzően hány eljárást indítottak a légitársaságok mulasztásaival összefüggésben.
A DK szerint elfogadhatatlan, hogy „a légitársaságok semmibe veszik az utasok elemi érdekeit akkor, amikor már előre látható késések esetén sem tájékoztatják őket időben”. Mint fogalmaznak közleményükben ráadásul, ilyen esetekben szinte semmiféle szolgáltatást nem nyújtanak a várakozó embereknek.
A DK szerint a magyarok sem érnek kevesebbet Európa többi népénél.
Azt írják: „nekünk is jár ugyanaz a minőség, mint másoknak. Szociáldemokrataként mi az emberek, és nem a multik oldalán állunk. Nem engedhetjük meg, hogy a magyaroknak a kormány gyenge szabályozásai és az áremelések miatt csak a silányabb szolgáltatások jussanak.”
Mint ahogy azt az Index megírta, egy, a légi utazással kapcsolatos szakértő szerint számos tényezőt figyelembe kell venni, amikor a repülőgépek késéseit vizsgáljuk. A Wizz Air pedig a napokban arra hívta fel a figyelmet, hogy a probléma túlmutat a légitársaságok hatáskörén.
Még mindig kevesen tudják, de a két órát meghaladó járatkésés esetén egy uniós jogszabály szerint az utas jogosult kártérítési díjra a légitársaságtól. Ez az összeg akár a 600 eurót is meghaladhatja, sőt járattörléskor egyéb szolgáltatás igénybevételét is biztosítani köteles a légitársaság. Erről szóló cikkünket ide kattintva olvashatják.