Törvénymódosítást kezdeményez a Párbeszéd a hústermelés etikátlan reklámozásának megakadályozására
Az MTI közlése szerint Szabó Rebeka azt i elmondta, hogy néhány hónappal korábban egy jelentős baromfitenyésztő cég reklámja komoly felháborodást váltott ki állatvédő szervezetek és sok érzékeny fogyasztó körében. A hirdetésben az állt, hogy „csirkéink úgy élnek, mint egy wellnessközpontban”, ami azt a benyomást keltette, mintha a vágásra szánt állatok élete felhőtlen és gondtalan lenne.
A politikus szerint az efféle megtévesztő reklámok azért veszélyesek, mert elferdítik a valóságot, miközben a húsfogyasztásra ösztönöznek, anélkül, hogy a fogyasztókat szembesítenék az állattenyésztés etikai kérdéseivel – emelte ki.
Szabó Rebeka hangsúlyozta, hogy
a klíma- és ökológiai válság idején különösen fontos lenne a húsfogyasztás mérséklése,
mivel az ipari állattenyésztés jelentős környezeti terhelést okoz, és gyakran állati szenvedéssel jár már az állatok tartása során is.
Elismerte, hogy léteznek olyan kisebb léptékű állattartási formák és regeneratív mezőgazdasági gyakorlatok, amelyek adott esetben pozitív hatással lehetnek egy-egy élőhelyre. Azonban függetlenül ettől, a politikus szerint szükséges korlátozni az olyan reklámokat, amelyek túlzó állatjóléti állításokat tesznek vagy etikátlan módon népszerűsítik az állati eredetű termékeket.
A párt ezért olyan törvénymódosítást kezdeményez, amely tiltja az állatjólétet félrevezetően bemutató, illetve az emberi fogyasztásra szánt élőállatokat vagy húsipari termékeket etikátlan módon reklámozó hirdetéseket.