Kiderült, mikor és hogyan indul a BKK-rendészet
A fővárosi közgyűlés az alakuló ülésen döntött a BKK-rendészet felállításáról, ami januártól valósul meg Budapesten. Bár korábban 200 fős állományról is szó volt, végül 75 fővel indul el januárban a közösségi közlekedésben utazók biztonságáért felelő rendészet – derül ki Kiss Ambrusnak a Magyar Nemzet megkeresésére adott válaszaiból.
A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) keretén belül megvalósuló BKK-rendészet a szolgálati igazgatóhelyettes irányítása alatt működik majd, és a kezdeti 75 fős állományhoz csatlakozik a már jelenleg is a BKK-nál dolgozó 20 rendfenntartó.
Kiss Ambrus szerint fontos lenne, hogy a rendőrség létszámbővítéssel növelni tudja a közterületen szolgálatot teljesítő rendőrök számát, ugyanis a rend fenntartása a közösségi közlekedési eszközökön az ő feladatuk.
A BKK-rendészet tagja olyan személy lehet, aki cselekvőképes, büntetlen előéletű, minimum középfokú végzettséggel rendelkezik és leteszi a közterület-felügyelői vizsgát.
A politikus elmondta továbbá, hogy a rend fenntartása mellett a hajléktalanokra is figyelmet kell szánni. Céljuk, hogy a tömegközlekedési eszközökről leszállított hajléktalanok ne maradjanak a megállókban, ahol a hidegebb időjárás miatt akár meg is fagyhatnak.
„Ha például egy buszsofőr azt látja, hogy valaki fekszik a megállóban a padon, akkor jelzést kell adnia arról a BKK diszpécseri szolgálatának. Ugyanez igaz a FÖRI dolgozóira is, hogyha azt látják, hogy valaki fekszik akár egy buszmegállóban, akkor meg kell kérdezniük tőle, tudnak-e valamit segíteni neki, illetve értesítik a diszpécserszolgálatot” – fogalmazott Kiss Ambrus.
A diszpécseri szolgálat ezzel könnyen túlterheltté válhat a lap szerint, ennek ellenére az állomány bővítését nem tervezik a közeljövőben.