- Belföld
- byd szeged
- gong tao
- szegedi szakképzési centrum
- erdélyi margit
- mandarin
- déri miksa műszaki technikum
- m43-as
- szeged
- szegedi tudományegyetem
- hódmezővásárhelyi szakképző centrum
- fizetés
Bezsongtak a szegedi fiatalok, olyan jól lehet majd keresni a szegedi BYD-üzemben
További Belföld cikkek
- Milliárdokat érő luxusrepülő jelent meg Ferihegyen, elindultak a találgatások
- Egy testvérpár különös közéleti összefonódásai – Kicsoda Magyar Péter öccse?
- Magyar Péterék kiadnak egy könyvet a Tisza Pártról
- Hétszáznál is több gyorshajtót füleltek le egy hónap alatt a III. kerületben
- Életbe vágó kérdésben dönt a kormány, hamarosan jönnek a részletek
Magyarországra eddig több mint 4000 milliárd forint kínai beruházás érkezett – erről kedden Szijjártó Péter saját közösségi oldalán beszélt. A külügyi tárca vezetője Pekingből jelentkezett be, ahol kínai kollégájával tárgyalt a további együttműködésekről. A miniszter szerint az Európai Unióban Magyarország a kínai beruházások első számú célpontja.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a legtöbb kínai beruházás Budapest után Csongrád-Csanád vármegyében található.
A BYD már megkezdte a munkások felvételét
„A BYD, amikor ki fog nyitni jövőre Szegeden, durván 1800–2000 eurós átlagbéreket fizet” – mondta el a napokban egy budapesti lakossági fórumon Nagy Márton. A nemzetgazdasági miniszter szerint a jövőre megnyíló üzem nemcsak a régió infrastruktúráját fogja javítani, hanem a béreket is felfelé fogja húzni. Hozzátette:
míg a kecskeméti Mercedes átlagosan 1600, addig a BYD durván 1800–2000 eurós átlagbért fizet.
A szegedi fiatalok közül sokan Budapesten, a Dunántúlon vagy külföldön kénytelenek munkát vállalni, mert – ahogy többen is elmondták – a Dél-Alföldön nem kapnak megfelelő ajánlatokat. A cég szegedi beruházásának már a híre is felpezsdítette a munkaerőpiacot.
Az M43-as autópályáról is jól látható, hogy a kínai gyár gőzerővel épül, és néhány hete a cég személyzeti osztálya már megkezdte a munkaerő-felvételt is.
A tervek szerint egy év múlva, 2025 végén már legurulnak a gyártósorról az első szegedi elektromos autók.
Szegeden 430 diák kezdett el kínaiul tanulni
November elején Gong Tao, a Kínai Népköztársaság rendkívüli és meghatalmazott magyarországi nagykövete látogatást tett a Szegedi Szakképzési Centrum egyik tagintézményében, a Déri Miksa Műszaki Technikumban. A nagykövet – többek között – kínai nyelvkönyvekkel ajándékozta meg az iskolát, ahol egy mini kínai könyvtárat hoztak létre.
A Szegedi Tudományegyetem Konfuciusz Intézete szeptembertől 10 általános és középiskolában teszi lehetővé, hogy a diákok kínaiul is tanulhassanak. Az intézet nyelvtanárai összesen 430 tanulóval találkoznak hetente több alkalommal is.
A Szegedi Szakképzési Centrum irányítása alatt működő szakképző iskolákból is jelentkezhettek a tanulók a Konfuciusz Intézet által felkínált lehetőségre.
Összesen 90 fő oktatását tudta vállalni az Intézet, és október óta folyik kezdő szinten a kínai nyelvoktatás három intézményben, csoportonként heti két alkalommal: a Szegedi SZC Déri Miksa Műszaki Technikumban, a Szegedi SZC Gábor Dénes Technikum és Szakgimnáziumban és a Szegedi SZC Kőrösy József Közgazdasági Technikumban
– tudatta az Indexszel az intézet főigazgatója, Erdélyi Margit. A foglalkozásokat anyanyelvű kínai tanárok és magyar mentor tanárok tartják a diákoknak.
Együttműködés készül a kínai e-autó-gyárral
A Szegedi Szakképzési Centrum az oktatás területén prioritásként kezeli a duális képzést, a munkaerőpiaci igényeknek való megfelelést, a partner cégekkel történő, jövőre fókuszáló együttműködést, és látva a változó piaci környezetet, úgy ítéljük meg, hogy a kínai nyelv oktatásával még piacképesebbé válhatnak a nálunk tanuló diákok
– mondta el a főigazgató. Arra a kérdésre, hogy terveznek-e együttműködést a BYD-val, az intézményvezető igennel válaszolt.
„Helyi szinten a Szegedi Szakképzési Centrum a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrummal és a Szegedi Tudományegyetemmel együttműködésben vesz részt a BYD-val tervezett együttműködés előkészítésében, megvalósításában” – fogalmazott Erdélyi Margit.
(Borítókép: John Keeble / Getty Images)