- Belföld
- Önkormányzati választás 2024
- Zöld Index
- budapesti klímaügynökség
- ámon ada
- szentkirályi alexandra
- budapest
- kampány
A Klíma Ügynökség vezetője reagált Szentkirályi Alexandra megjegyzésére
További Önkormányzati választás 2024 cikkek
-
A Kúria sem változtatott: továbbra is Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere
- Tényleg megismétlik a főpolgármester-választást?
- Karácsony Gergely kúriai beadványában többségében baloldali vezetésű kerületeket vádol
- Karácsony Gergely a vesztébe rohan, vagy még jobban is járhat a tervével?
- Vitézy Dávid: Karácsony Gergely a lemondásával az új választást maga is el tudja érni
Szentkirályi Alexandra csütörtökön ment neki Karácsony Gergelynek és a fővárosi vezetésnek, amiért a Budapesti Klíma Ügynökség vezetője, Ámon Ada állítólag arról beszélt egy podcastben, hogy minden tíz évnél idősebb autót ki kellene tiltani a fővárosból.
A Fidesz főpolgármester-jelöltje szerint ezzel az ötlettel „ugyanazt a káoszt akarják létrehozni a fővárosban, amit már megcsináltak a biciklisávokkal vagy a hajók belvárosból való kitiltásával”.
Nem sokkal később meg is érkezett Ámon Ada válasza, aki kiemelte, hogy ma Magyarországon évente 8-12 ezer ember hal meg idő előtt a légszennyezés miatt, ráadásul a szennyezett levegő miatt nemcsak a várható élettartam csökken, hanem az egészségben élt évek száma is.
A klímapolitikai szakember „viccesnek” tartja, hogy Szentkirályi Alexandra a levegőszennyezés csökkentésére tett választási program vagy levegőminőségért tett lépések gyorsítása helyett őt találta meg „az új mumus szerepével”.
Elmondása szerint a Fidesz főpolgármester-jelöltje olyan szavakat ad a szájába, amiket Ő soha nem mondott.
A szakember szerint tényleg beszélt arról, hogy más városokban már vannak alacsony kibocsátású, autómentes zónák, és ők is terveznek ilyeneket, de a tervezés egyelőre csak gondolkodási szinten van. Ugyanakkor Ámon Ada azt is hozzátette, hogy Szentkirályi Alexandrának tudnia kellene, hogy egy hivatali főosztálynak és fővárosi cégnek nincs ebben a kérdésben döntési jogköre, ők csak szakmai döntés-előkészítést végezhetnek.
A Budapesti Klíma Ügynökség vezetője felhívta a figyelmet, hogy az V. kerület fideszes vezetése is – helyesen – lezárta a Városháza környékét az átmenő autóforgalom elől. Szerinte az ő dolguk az, hogy megoldásokat találjanak a városainkat élhetetlenné tevő kihívásokra, a politikusok dolga pedig az lenne, hogy ha nem tesznek érte, legalább ne akadályozzák az egészségért végzett szakmai munkát.
A főváros által most létrehozott Budapesti Klímaügynökség, a fideszes sugalmazások ellenére, nem embereket fog kirángatni az autóikból, hanem olyan támogatásokat dolgoz ki a budapestieknek, amikkel olcsóbb lesz a lakásuk, a házuk felújítása, kifűtése, ha ezt (energia)hatékony módon csinálják, ezzel is csökkentve a károsanyag-kibocsátásokat, mert a legnagyobb (levegő)szennyező jelenleg a fővárosi épületállomány
– emelte ki a szakember.
Ámon Ada emlékeztetett, hogy éppen a fideszes városvezetés szavazta meg az autós közlekedés összes utazásban meglévő 35 százalékos arányának 20 százalékra csökkentését célzó Balázs Mór Tervet, amit frissítve, de a mostani városvezetés is használ.