Lenullázott számlák: az ügyfelek megijedtek, az Erste Bank intézkedett

2025.01.02. 10:17
Az Index több olvasója is jelezte szerkesztőségünknek, hogy az Erste Bank netbankjának több funkciója sem működik. Volt, akinek az alkalmazás szerint lenullázódott a számlája. A bank reagált lapunk megkeresésére.

Aggódó olvasói levelek érkeztek szerkesztőségi címünkre, amelyek arról szólnak, hogy nem működik az Erste Bank George névre keresztelt netbankja, valamint a pénzintézet webes felületei sem.

Az Ersténél reggel 8 óta elérhetetlen a netbank és a mobilapp, a folyószámlák, megtakarítási számlák nem látszanak, a bejelentkezéssel is gondok vannak. A telefonos ügyfélszolgálat küzd, javítási időt még nem tudnak. A Downdetectoron ugyanez látszik” – fogalmazott egy olvasónk.

Az Erste Bank-os számlákon nem látszik az egyenleg, se appban, se webes felületen. Cserébe az ügyfélszolgálatuk telefonszáma elérhetetlen. Az oldalukon semmi infó, az appban semmi infó. A csalásbejelentő számokon csak annyit mondtak, hogy van valami probléma, ezért kikapcsolták a telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségét. Én meg kora reggel éhgyomorra öregedtem 20 évet, hogy lenullázták a számláimat” – tette hozzá.

Orvosolták a problémát

Az Index megkereste az Erstét a jelzett problémákkal kapcsolatban, a pénzintézet pedig nem késlekedett a válaszadással, melyet változtatás nélkül közlünk:

Technikai okok, adatkarbantartás során keletkezett hiba miatt egyes folyószámlák adatai George-on átmenetileg nem érhetők el. A kártyás fizetés, készpénzfelvétel az érintett számláknál is működik. A hiba javítása folyamatban van, az okozott kellemetlenségekért a bank ügyfelei elnézését kéri és megértésüket köszöni.

Ezt követően nem sokkal újabb jelzés érkezett a banktól, melyben hangsúlyozták:

A bank munkatársai elhárították a problémát, mindenkinél működnek a rendszerek.

Újabb olvasói reakció

Eközben az Index cikkét olvasva újabb olvasói reakció érkezett a bank rendszerében tapasztalt anomáliákkal kapcsolatban.

3 napja nem használtam az Erstés kártyámat és ahányszor beléptem az online rendszerbe, különböző összegeket mutatott. 31-én mínuszban volt éppen, nem tudom hogyan. Egy korábban 170 ezerre elszámolt 412 eurós foglalásomra tegnap új elszámolást alkalmaztak, immáron 174 ezerért, tegnap schreenshotolva, holnapi!!!(tehát mai) elszámolásra. A postai befizetésem december 23 volt, a Bookingos foglalásom december 25. 2024 elején két, már lemondott utalást indítottak el, úgy hogy bejelentettem a visszaélest. És közben biztonságos bankolásról papolnak...