További Belföld cikkek
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
- Ellepi a karácsonyi vásárokat a TEK a magdeburgi támadás után
- Ujhelyi István: Megérintette a Fideszt a bukás szele, olyan folyamatok indultak el, amikre 30 éve nem volt példa
- Dúl a kommentháború: Menczer Tamás, Kocsis Máté és Magyar Péter esett egymásnak a magdeburgi tragédia miatt
- Hatalmas torlódásra kell számítani az M3-as és az M5-ös autópályákon, az M1-esen akár két órával is nőhet a menetidő
Kósa Lajos Egy hónapon belül szerződést köthetnek |
A Fidesz frakcióvezető-helyettese közölte azt is, hogy az M3-as után a szekszárdi Duna-híd megépítése következik, és várható az M7-es felújítása és továbbépítése is. Az M5-ös ügyében folyamatosan zajlanak a tárgyalások, de csak akkor lesz jó tárgyalási pozícióban az állam, amikor ennek az útnak a továbbépítése már reális közelségbe kerül - fogalmazott.
Kósa szerint a mostani és az előző kormány útépítési politikája között az a különbség, hogy a jelenlegi kabinet az utak karbantartását kívánja csupán fedezni az úthasználati díjból. Nem pedig a beruházás teljes költségét hárítja a polgárokra.
SZDSZ: a kormány szakszerűtlenül hozza döntéseit
Kósa szavaira reagálva Kovács Kálmán SZDSZ-es parlamenti képviselő, volt közlekedési minisztériumi politikai államtitkár elmondta: az ország két éve hallja folyamatosan, hogy a jövő hónapban végre felgyorsul az autópálya-építés. A képviselő meggyőződése, hogy a ,,parttalan ígérgetések" helyett most már mindenki türelmetlenül várja, hogy folytatódjanak azok a beruházások, amelyeket két éve átgondolatlanul leállított az Orbán-kormány.
Kovács Kálmán "Szakszerűtlenül hozza döntéseit a kormány" |
Az M5-ös kapcsán az SZDSZ-es honatya hangsúlyozta: van jó, és van rossz szerződés. Az Antall-Boross-kormány alatt Schamschula György közlekedési miniszter által megkötött M1-es és M5-ös szerződések rosszak, az országra nézve hátrányosak voltak szerinte. Schamschula ezeket az egyezményeket egyébként 1994-ben, a választások előtti hetekben írta alá - jegyezte meg Kovács Kálmán. Mindezen szerződések javítására a következő kormány tett kísérleteket, ám kiszolgáltatott helyzetében igencsak beszűkült a mozgástere. A döntések elhúzódását aztán az 1998-ban hatalomra kerülő új kormány bírálta.
Kovács Kálmán szerint az azóta eltelt újabb két esztendő sikertelen kormányzati tárgyalásai talán kijózanítják a mostani kormányt,. A Schamschula György által megkötött szerződés javítása ugyanis szerinte nehéz, hosszú tárgyalásokat igénylő folyamat.
Csütörtökön parlamenti vitanap az autópálya-építésről
Csütörtökön a Parlamentben politikai vitanapot tartanak az autópálya-építésről. Ezen az országgyűlésben lévő pártok szakértői fejtik véleményüket a beruházásokról.
A vitanapon az SZDSZ frakció szeretné kimozdítani végre ebből a helyzetből az autópálya ügyét - mondta a volt politikai államtitkár. Segíteni akarnak a kormánynak, hogy az ország számára kedvezőbb megoldással, még az idén folytatódhasson a két éve megakadt autópálya-építkezés - tette hozzá nyilatkozatát befejezve Kovács Kálmán.
Megkerülni a közbeszerzést?
Az autópálya-építés, pontosabban a nem-építés számos politikai konfliktushoz vezetett az elmúlt időszakban. Az 1998-ban megválasztott kormány tevékenységét az ellenzék azzal bírálta, hogy nem épített egyetlen méternyi új autópályát sem, s a Fidesz politikusai is ezt vetették Katona Kálmán - azóta már menesztett - közlekedési miniszter szemére.
Amikor a kormány nekilátott a feladatnak, akkor viszont azért kifogásolták az eljárást, mert a közbeszerzési törvény megkerülésével, a nyilvános pályáztatás mellőzésével fogtak hozzá az építkezések előkészítésének. Mind a mai napig nem lehet például pontosan tudni, hogy milyen metódus alapján választották ki a nyertes(nek látszó) konzorciumot.