Három zóna Budapesten
Ahogy a Népszabadság is megírta, az utasok tizennyolc százaléka naponta csak néhány megállóra, egy kerület határain belül veszi igénybe a szolgáltatást. Ennek ellenére ugyanannyit fizet a bérletért, mint azok, akik nap mint nap az egész várost szelik át a tömegközlekedéssel. A tervezett rendszer több zónával számol a fővárosban. Az első szerint lehetőség lenne egy kerületi bérlet megvásárlására, míg olyanra is, amely az adott városrészben, és a vele határosokban egyaránt érvényes. A harmadik zóna nem más, mint a főváros teljes területe lenne, tehát olyan havijegy, amit most is megvásárolnak az emberek.
Az új bérletek bevezetése után a jelenleg használatos jegyek érvényességi idejét korlátoznák. Végül olyan chipkártyás rendszert építenének ki, amely számos információt tárolna az addig igénybe vett és igénybe vehető szolgáltatásokról. Lehetővé válna az is, hogy mindenki a megtett út arányában fizessen a főváros járművein.
Ismét drágulhat a hagyományos bérlet
Az Index információi szerint a BKV augusztus 20-a előtt befutott tervezete nem aratott osztatlan sikert a fővárosi önkormányzatnál. A több mint százoldalas dokumentációt áttanulmányozzák, szakértőkkel vizsgáltatják meg, majd a közgyűlés elé terjesztik.
Az igazi döntés joga azonban a Pénzügyminisztérium kezében van. Amennyiben elfogadásra kerül, 2002 elejétől többet kell fizetni a most használatos bérletért, de valamennyivel kevesebbet a néhány kerületre érvényesért. A BKV-nak az új bérletek legyártása százötven millió forintba kerül, míg a teljes rendszer kiépítése több mint tízmilliárdot emészt majd fel.