Az államosítás ideje lejárt Magyarországon, így a kormány nem kéri a BKV-t - jelentette ki a kormányszóvivő. Gál J. Zoltán a tömegközlekedési normatíva bevezetéséről úgy fogalmazott: az, hogy mi szerepel a jövő évi költségvetésben, a következő héten ki fog derülni.
Nincs napirenden a tömegközlekedés állami támogatása - állítja cikkében a Magyar Nemzet a Pénzügyminisztérium tájékoztatására hivatkozva. Demszky Gábor, és a pénzügyekért felelős helyetteses, Atkári János szerint a kialakult helyzetben a kormány három megoldás közül választhat: vagy magához rendeli a tömegközlekedési rendszerek finanszírozását, vagy bőséges normatív támogatást nyújt, vagy pedig vállalja a felelősséget, hogy a csőd miatt nem mennek ki a járatok az utcára.
Demszky Gábor csütörtökön a Nap-Kelte műsorában azt mondta, "még bízik abban, hogy a józan ész megteremti a működési feltételeket". A főpolgármester nehezményezte, hogy bár Szeged, Pécs, Miskolc, Győr, Székesfehérvár is hasonló gondokkal küszködik, a kormány mégsem kezeli súlyának megfelelően a problémát.
Demszky úgy látja, a "motorizációs fejlődés" jóval gyorsabb ütemű, mint a közúthálózat fejlesztése, ezért a közlekedés rendjének biztosítására az egyetlen lehetséges alternatíva a tömegközlekedés fejlesztése.
A főpolgármester szerint megoldás lehetne a római modell is, ahol egyes belvárosi részeken csak a tömegközlekedési eszközök és a rendőrautók közlekedhetnek.