Az előzetes felmérés azt mutatja, hogy többen vannak azok, akik felveszik a munkát, így akár a vonatok 65-70 százaléka is közlekedhet a vasúti sztrájk ideje alatt - közölte a MÁV hétfő hajnalban.
Fontosabb részletek
A BKV szakszervezetei délután egyig sztrájkolnak a közlekedési társaság tervezett járatritkítása miatt.
A BKV-sztrájk délután egyig tart, mivel az elégséges szolgáltatásokról sem tudtak megállapodni, csak néhány, alvállalkozók által üzemeltetett járat közlekedik.
Várhatóan csak a délutáni, esti órákban áll helyre teljesen a budapesti tömegközlekedés.
Ahogy várható volt, hétfő hajnali nulla órakor indította újra a vasúti sztrájkot a VDSZSZ, így várhatóan a budapesti elővárosi közlekedés is kiszámíthatatlan lesz.
A Nyugat-Magyarországon közlekedő GYSEV vonatai járni fognak.
A fővárosi kórházak az éjszakai ügyelet meghosszabbításával próbálják átvészelni a közlekedési káoszt.
A közlekedési nehézségek miatt több budapesti iskolában szünet lesz, ahol nem, ott sem kell igazolás a későknek, hiányzóknak.
"Barátnőm és bátyja 1 órája indultak el munkába kocsival. Általában 20-25perc alatt bent vannak Újpesten, jelenleg félúton sem járnak, elmondása szerint lépésben sem haladnak a Szlovák úton a XVI. kerületben, több mint 1 órája indultak" – írta egy olvasónk.
"A Szemlőhegyről a Soroksári útra 28 perc alatt beértem, természetesen biciklivel. A Rózsadombi szerpentinen már negyed 8-kor beállt a kocsisor a Szemlőhegyi utcáig, ott az út elég széles a kerekezéshez. A Dunaparton annyian gyalogolnak a bicikliúton mint az agusztusi tűzijáték délutánján, így csak az üres villamossíneken lehet haladni" – írta egy olvasónk, aki jelenleg egyedül ücsörög egy hatfős irodába.
A város több pontján, így Angyalföldön-Újpesten és Csepelen is közlekednek a Tesco-buszok, használják azokat, akik BKV-zni nem tudnak, javasolta több olvasónk.
"Békásmegyeren dolgozom, egy irodaházban a Szentendrei út mellet, rápillantok néha a forgalomra. Ez egy vicc, gyalog egységnyi idő alatt több utat lehet megtenni mint az autóban ülve" – írta olvasónk.
Dunaharasztiról robogóval 20-22 perc alatt lehet a Boráros térhez érni normál esetben, ellenben ma 55 perc alatt sikerült azt is teljesen szabálytalanul, autók között illetve a szembe jövő forglami sávban. Gyakorlatilag Soroksártól egybefüggő a kocsisor a Boráros térig, írta Zoli.
"Mivel informatikai cégnél dolgozom, az emberek nagy része engedéllyel otthon maradt, és távolról jelentkezik be a cég hálózatába. Legalább teszteljük egy kicsit a távmunkát" – látta meg a jót a rosszban egy olvasónk, aki szerint nem hőzöngeni kell a sztrájk miatt, hanem elgondolkodni azon, mit jelent a szolidaritás.
Az ELTE bölcsészkarára nem hirdettek sem délutáni műszakot, sem extra tanítási szünetet, írta egy hallgató. A tanárok fórumokon és kör-emailekben tájékoztatják arról a diákjaikat, hogy az órákat megtartják, akár lesz ott valaki, akár nem. Az egyetemisták nem értik, kinek jó az, hogy a létszám 5-10 százalékának lesz része az oktatásban, hiába érinti az egész várost a bénulás.
Olvasóink és munkatársaink tapasztalatai szerint a belvárosba vezető főbb utak lényegében járhatatlanok, azonban a belvárosban, sőt, a nagykörúton belüli utak nagy részén is viszonylag kényelmesen lehet közlekedni.
A 18-as villamost egy fiatal nő vezeti. Azt mondta munkatársunknak, hogy ő is szakszervezeti tag, de azt gondolta, mégis felveszi a munkát, mert nem lehet elérni a célokat, attól nem tart, hogy emiatt kiutálják őt. A remizből úgy hozta ki a villamost, hogy ahhoz semmilyen támogatást nem kapott, kollégánkkal együtt fog váltót állítani. A Bocskai tér és János kórház között közlekedő villamoson nincs sok utas.
A Határ út már reggel 5.15-kor állt, ahogyan az Üllői is, jelenleg sem mozdul nagyon a sor, áll még az Ady Endre út is és a környező utcák. A normálisan 20-30 perces utak 1-1,5 óráig tartanak, írják olvasóink.
Ma mindenki nyolc után kelt, itthon van az albérletben, mert senki nem tud bemenni a munkahelyére. Egyik lakótársam a minisztériumnak dolgozik, ő fizetett szabadságot kapott. Én versenycégnek, úgyhogy fizetetlen szabadságnak számolják el annak, aki nem megy be. Tanár albérlőtársamnál nem tartanak délután se órát, de majd valamelyik szombaton pótolni kell a tanítási napot – küldött életképet egy olvasónk.
"A BMF-en szintén lesz tanítás, bár hogy hogyan jutunk el a VIII. kerületből Óbudára, azt senki nem közölte", reagált egy olvasó arra a hírre, hogy az ELTE-n nem marad el az oktatás.
"Gazdagréti lakótelepről a belvárosba reggel 7-es indulással eddig kábé 25 perc volt a menetidő kis kitérővel a gyerekek iskolájához. Most ugyanez másfél órára sikeredett. A Törökbálinti út, Németvölgyi, Böszörményi út egészen jól járható, a nagy halál az Alkotás útnál kezdődik. A legnagyobb baj az, hogy nagyon sok erőszakos autós beáll a kereszteződésbe a piros lámpánál, vagy a kocsisort megelőzve a lámpánál szemtelenkedik be a kanyarodó sávból a másikba. Kár, hogy a fontosabb csomópontokba nem állítottak rendőröket az ilyenek kiszűrésére" – adott délbudai helyzetképet egy olvasónk.
Olvasónk elcsípte az egyetlen 18-as villamost, így gond nélkül bejutott a műegyetemi előadásra. A többiek nem voltak ilyen szerencsések, "alig ülnek benn az órán" – írja.
Olvasónk "reménykedő" jeligére azt kérdezi: "van-e valakinek esetleg tapasztalata arra vonatkozóan, hogy Moszkva tér – Váci út (Duna Plaza) távot stoppal tette meg?"
Nálunk a sztrájktol függetlenül 9 orától ZH-írás lesz, még pénteken is azt mondták, hogy próbáljon meg mindenki bemenni. Nem tudom, ezt mégis hogyan gondolták – panaszkodott egy egyetemista. Vagy főiskolás, azt ugyanis nem árulta el, hol tanul.
"Kolléganőm Szendehelyről jár a Forgách utcához dolgozni, a 2A-n szoktak bejönni kocsival, állítása szerint Dunakeszin van a sor vége (Külső-váci út, Váci út stb). Neki a mai utazás másfél óra volt" – ábrándítja ki egy olvasónk azokat, akik az észak-pesti agglomerációból akarnak bejutni.
A Tétényin befelé a város felé az Andor előtt a szokásos autóssor állt, mint amikor járnak a buszok. A 73-as busz egy megálló távolságot 30 perc alatt tett meg egy olvasónk szerint.
Ha kényelmesen akar autózni, akkor a legegyszerűbb, hogy ha a fővárosból kifelé vezető utakat választja, azok ugyanis kényelmesen járhatók. Befelé viszont már tényleg csak lépésben lehet haladni, egyre több úton lámpánként csak egy-egy autó tud átjutni a kereszteződéseken.
Fehérvári-Bocskai kereszteződés: befelé a vasúti hídig áll a sor. Egy lámpával 2-3 autó jut át. Kifelé, nagyon jó a haladás. Beszéltem a főnökömmel, nem indulok el délutánig a belvárosba (Baross utca) gyalog esőben. Megértette, ő a Szentendrein jön alig lépésben.
A Pesti úton a Cinkotai útnál normálisan lehet haladni, 1-1,5 órával ezelőtt még állt a forgalom. A Cinkotai út viszont mindkét irányban áll, illetve csak nagyon lassan lehet haladni.
"Soroksári út 3 sávon áll, a Gubacsi felüljáróról letekintve
láttam. A Gubacsi-híd araszolásnak nem mondható sebességgel, de azért lehet menni, szokásos 20-30 perc helyett 50-60 perc lett az út" – írta egy olvasónk, aki Csepelről jár Pesterzsébetre dolgozni.