A BKV alvállalkozóinak járatai járni fognak a sztrájk idején is. Ezek az alábbi járatok: buszok: 13-113-113A, 14, 30, 41, 41GY, 50, 58, 87-87A-187, 88, 114, 120, 147, 150, 170GY, 250. Trolipótló: 83, villamospótlók: 2, 47-49.
Fontosabb részletek
A BKV szakszervezetei délután egyig sztrájkolnak a közlekedési társaság tervezett járatritkítása miatt.
A BKV-sztrájk délután egyig tart, mivel az elégséges szolgáltatásokról sem tudtak megállapodni, csak néhány, alvállalkozók által üzemeltetett járat közlekedik.
Várhatóan csak a délutáni, esti órákban áll helyre teljesen a budapesti tömegközlekedés.
Ahogy várható volt, hétfő hajnali nulla órakor indította újra a vasúti sztrájkot a VDSZSZ, így várhatóan a budapesti elővárosi közlekedés is kiszámíthatatlan lesz.
A Nyugat-Magyarországon közlekedő GYSEV vonatai járni fognak.
A fővárosi kórházak az éjszakai ügyelet meghosszabbításával próbálják átvészelni a közlekedési káoszt.
A közlekedési nehézségek miatt több budapesti iskolában szünet lesz, ahol nem, ott sem kell igazolás a későknek, hiányzóknak.
Nem tudunk a szakszervezeti vezetők fejével gondolkodni, elképzelhető, hogy egy újabb sztrájk mellett döntenek – mondta Balogh Zsolt, a BKV megbízott vezetője az Indexnek, amikor a sztrájk utáni tárgyalások várható fejleményekről kérdeztük. Úgy tudjuk, a BKV-sok részéről felmerült, hogy ha ismét eredménytelenül zárulnak az egyeztetések, újabb, akár 24 órás munkabeszüntetéssel próbálnak további nyomást gyakorolni a cégre és fenntartóira. A délutáni tárgyaláson Hagyó Miklós, főpolgármester-helyettes képviseli a finanszírozói oldalt.
Elindultak a végállomásokról a metró, a kisföldalatti és a HÉV szerelvényei, miután délután egy órakor véget ért a hajnalban kezdődött munkabeszüntetés a BKV-nál. Az első villamosok , trolik és autóbuszok fél kettő előtt indulnak el a garázsokból. A teljes felszíni közlekedés várhatóan délután 4 óra körül áll helyre. (FH)
Az újpesti metróvégállomás pontosan egykor megnyílt. Hatalmas tömeg özönlötte el a peront. A lejáratnál általában ellenőrök állnak, most azonban nem nézik a jegyeket, bérleteket. A BKV-sok szerint esélyük sem lenne. A jegypénztárnál azonban így is nagy a sor.
Újpestet elhagyta a nap első metrószerelvénye. A járműről elnevezett ingyenes napilap stócokban áll érintetlenül, úgy tűnik késő van hozzá. Máskor reggel nyolcra elfogy az összes.
13.20-kor indulnak el a remízből a villamosok, 13-50 körül indul meg a villamosforgalom a Moszkva téren, pár buszjárat már közlekedik. A Moszkva téren hangosbemondókon is elhangzott, hogy véget ért a sztrájk.
A Nyugatinál a metrómegállóban nincs tömeg, két perces követéssel járnak a szerelvények. A 4-6-os villamosnál azonban még nincs jele annak, hogy elindult a közlekedés, rengeteg ember várakozik.
A BKV szervezeti és működési szabályzata nem rendelkezik a bérletesek sztrájk esetére járó kártérítéséről – mondta Balogh Zsolt. A vállalat helyettes vezérigazgatója szerint a díjvisszatérítést csak – „de erre ne is gondoljunk” – mondta Balogh – félhónapos vagy annál hosszabb munkabeszüntetés után fizetne a cég.
Míg a metró, a HÉV és a fogaskerekű már elindult, a buszok, trolik és villamosok még most hagyják el a remizeket és a garázsokat. Az első trolik várhatóan 13.40 körül indulnak a belvárosi végállomásokról, az első nagykörúti villamosok 13.50 körül hagyják el a végállomásokat. A buszok 13.20 körül jönnek ki a garázsokból, tudta meg kollégánk a BKV üzemirányító központjában.
A MÁV azon dolgozik, hogy hogy minél előbb visszaálljon a menetrendszerű vonatközlekedés, közölte a vasúttársaság. Elsőként a távolsági IC-vonatokat és a budapesti elővárosi vonatokat helyezik rendes üzembe, majd a távolsági gyors- és személyvonatokat indítják. A nemzetközi összeköttetések visszaállítása is megtörténik. Napközben késésekre és útvonal rövidülésekre még számítani kell, de a koradélutáni órákra már minden vonalon biztosított lesz az utasok eljutása. A teljes menetrend április 8-án, kedd üzemkezdetre állhat helyre.
Moszkva téren több autóbusz megy különböző irányokba, azonban utasokat egyik sem szállít, miközben a megállókban tömegesen várakoznak egyre idegesebb emberek. Tudósítónk egy kisbuszt látott „utasokat nem szállít” felirattal, azon viszont három idősebb ember is ült, akik viszont utasoknak tűntek.
A BKV-nál a várakozók száma alapján azt mondták munkatársunknak, hogy erős délutáni forgalom van a városban. A közúti forgalom főként a Hungária körgyűrűn belül jelentős.
A metrók már több mint félórája közlekednek, a 7-es buszcsalád első járatai és az első 6-os villamos azonban még csak ezekben a percekben indult el. Ezért a felszíni megállókban nagy a tömeg, a BKV üzemirányító központjában lévő munkatársunk azt tanácsolja, aki csak tud, metrózzon, amíg csak tud.
Megjelentek a Moszkva téren az első villamosok, az egyik 56-os már el is indult, nem voltak sokan rajta. A Moszkva téren egyre többen vannak, újra él tér, jelentette tudósítónk.
Megérkezett az első Combino (4-es) villamos a Moszkva térre. A megállóban elég sokan várakoznak. Először lerakja az utasokat, nemsokára indul Pest felé.
Egy órával a sztrájk befejezése után már nemcsak a metró, a fogaskerekű és a HÉV, hanem a trolik és a villamosok is rendben közlekednek. A buszforgalom viszont továbbra is akadozik, még csak a buszok 15-20 százaléka jár menetrend szerint, jelentette munkatársunk a BKV üzemirányításáról.
"Én 70 km-ről járok dolgozni Budapestre.A 4-es útról érek be a Ferihegyi bevezető útra. Ma 1,5 órát álltam, araszoltam a dugóban, mire elértem a gyorsforgalmi úton a Kőbánya-Kispesti megállóhoz. Ott visszafordultam, mert a munkahelyem Budán van, ami szerény számításaim szerint is még legalább 3 óra lett volna. Úgyhogy ma feleslegesen 3,5 órát autóztam és elment egy nap szabim, hála a BKV-nak és a MÁV-nak."
Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke szerint sikeres volt a hétfői sztrájk, a vasúti forgalom megbénult a munkabeszüntetés alatt, éppen úgy, mint a korábbi munkabeszüntetések idején. A munkabeszüntetés alatt látható volt, hogy kifulladt-e a sztrájk vagy kiváló volt-e a vonatközlekedés" - reagált Gaskó a vasúttársaság helyzetértékelésére. (MTI)
"A BKV sztrájk engem személy szerint azért bosszant, mert minden hónapban megvásárolom a bérletet és ezért nem kapok elégséges szolgáltatást. Ezért a kiesett napért nem csodálnám, ha a cégek beperelnék a BKV-t bevételkiesés miatt, sőt, tegyék is meg. Ennek az egész BKV-nak csődbe kell mennie, mint erre már volt példa más országokban is. Teljes reform kell és újragondolni, tervezni a felépítést" - írta egyik olvasónk.
Ma délután a HÉV, a metró és a kisföldalatti vonalain minden állomáson 13.00-kor menetrend szerint, probléma nélkül megindult a forgalom. Az autóbuszok, a trolibuszok és a villamosok menetrend szerinti forgalma viszont várhatóan 16.00 óra körül áll majd helyre – közölte a BKV.
A dél-pesti térségben még mindig kritikus a buszközlekedés. A cinkotai és a dél-pesti garázsokból jókora késéssel jutnak el a végállomásokra a buszok. Csak az elmúlt percekben indult az első expresszbusz Rákoskeresztúrra, a reptérre még egyetlen busz sem ment ki.
Ellopták Dunaharaszti és Szigetszentmiklós között a HÉV kábelét a sztrájk ideje alatt. A kábellopás a HÉV-közlekedést nem befolyásolja, közölte a BKV, mert a kábel másikkal kiváltható, de a visszapótlása súlyos költséget jelent majd.
Már szinte minden vonalon kiszámítható, rendszeres a vonatközlekedés, de járatkimaradásokra és késésekre még a mai nap folyamán számítani kell, közölte a MÁV. Már minden vonalon utazhatnak a távolsági IC-vonatokkal és a budapesti elővárosi vonatok java részét is elindították. Helyreállítják a távolsági gyors- és személyvonatok forgalmát is, illetve a nemzetközi összeköttetéseket. A teljes menetrend április 8-án, kedd üzemkezdetre állhat helyre.
"Nem vagyok én messiás, vagy irgalmas nővér, csak szerintem nem sok értelme van ennek a sztrájknak" - mondja a fiatal villamosvezetőnő, aki reggel néhány társával együtt felvette a munkát.