A VDSZSZ február elsején kezdett határozatlan idejű, azóta többször felfüggesztett sztrájkot. Egyfelől 10 százalékos pótlék kifizetését követelték a MÁV-tól kiszervezett munkavállalóknak részére a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett, valamint minden vasúti dolgozónak nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. Továbbá 1,1 százalékos kiegészítő béremelést szeretnének a vártnál magasabb infláció miatt, és garanciát a korábban megszüntetni tervezett 38 mellékvonal megőrzésére.
A BKV dolgozói önkéntes vállalás alapján az alábbi vonalakon néhány járművet mégiscsak üzemeltetnek:
HÉV
6 szerelvény jár az Örs vezér tere és Gödöllő között
Villamosok
1-es vonalán 8 szerelvény
14-es vonalán 5 szerelvény
28-as vonalán 3 szerelvény
18-as vonalán 1 szerelvény
Buszok
73-as vonalán 4 busz
239-es gyorsjárat vonalán 2 busz
136-os gyorsjárat vonalán 1 busz
A néhány működő járatra sokat kell várni, hiszen normális menetrend szerint sokkal több jármű közlekedik rajtuk.
Az M1-esen, a főváros felé vezető oldalon a 34-30 kilométer között megkezdték a burkolat felújítását, emiatt Bicske közelében Budapest irányába mindkét oldal belső sávján halad a forgalom, Hegyeshalom felé pedig sáveltolással a külső és leálló sávot használhatják.
Az M5-ösön a főváros határánál, a nagybani piac csomópontja előtt a külső és a leálló sávot a városközpont felé tartók nem használhatják, mert a 15-ös kilométernél a hídfenntartási munkák még sávlezárással járnak, közölte az Útinform.