Bőhm: Ócska blöff a félmilliárdos metrókampány
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor üzent Indiából: Makkegészséges vagyok. Ne reménykedjenek!
- Magyar Péter a pálmafák árnyékába küldött üzenetet Orbán Viktornak
- Magyar fiatalok ezrei dönthetnek a jövőjükről a héten
- Van egy váratlan jelentkező Lázár Jánosék nagy projektjére
- Késelésbe torkollott a szilveszteri buli, letartóztattak egy salgótarjáni férfit
A szocialisták nem támogatnák
A metrókampány pénzügyeivel kapcsolatos botrány a Magyar Hírlap keddi számában megjelent cikkel robbant ki. A lap úgy értesült, hogy a négyes metró népszerűsítésével kapcsolatos marketingfeladatokat az a Sawyer Miller Group - SKBH Kft. kapja, melynek vezetője Demszky Gábor főpolgármester 1994-es és 1998-as kampányát irányította, munkatársa pedig a városháza korábbi sajtófőnöke. A Magyar Hírlapban Nyáry Krisztián, a volt sajtófőnök cáfolja, hogy ötszázmillió forintot kap a munkáért a Sawyer Miller. Az Országgyűlés Önkormányzati Bizottságában Gy. Németh Erzsébet egy fideszes felszólalásra reagálva még kedden kijelentette: a fővárosi szocialisták nem támogatnak olyan javaslatot, amelyik félmilliárd forintot költene a négyes metróval kapcsolatos PR-tevékenységre.
Nem volt érdeke
"A Sawyer Millert ismerjük, már eddig is több munkát végeztek a Főpolgármesteri Hivatal megbízásából, a korábbi kapcsolatok azonban nem jelentenek sem előnyt, sem hátrányt a pályázatuk elbírálásakor" - mondta Bőhm András, egyben megerősítette: nyílt pályázatot ír ki a Fővárosi Közgyűlés, amelyet a csütörtöki ülésen tárgyalnak. Döntés legkésőbb őszre várható.
Az ajánlat összegéről a fővárosi SZDSZ frakcióvezetője nem kívánt nyilatkozni, mint mondja, ettől is függ, hogy melyik cég nyeri a tendert, de annyit elárult: az ötszázmillió forint töredékéből meg lehet valósítani az autósokat, a tömegközlekedéssel utazókat, valamint az építkezések közelében lakókat tájékoztató kampányt. "Gy. Németh Erzsébetnek nem volt érdeke, hogy az ügy kapcsán forogjon a neve, nyilván azt igyekezett demonstrálni, hogy az MSZP vigyáz a közpénzekre" - nyilatkozta Bőhm, aki szerint jelenleg kiegyensúlyozott a viszony a fővárosi koalícióstársak között.
Nem tartja irreálisnak
A Magyar Hírlap újságírója még egy kedden elküldött levelében tudatta: nem állította, hogy döntés született volna a metrókampány költségeiről, a Sawyer Miller illetékese viszont a cikkben nem tartja irreálisnak félmilliárdot fordítani kampány- és tájékoztatási célra. Nyári Krisztián, a cég munkatársa ezt cáfolja. "Kacsa az ötszázmillió, ennek semmi alapja nincs" - nyilatkozta az Indexnek a budapesti városháza korábbi sajtófőnöke. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európa néhány országában a tájékoztatásra általában a beruházási költség két százalékát fordítják, Magyarország még nem tart itt. Előrelépés azért van; az emberek elvárják például, hogy egy jelentős forgalomkorlátozást okozó útfelbontásról legalább egy hónappal korábban értesüljenek.
Gy. Németh Erzsébetet az Indexnek eddig nem sikerült elérnie.