A Stadler bemutatja a MÁV-nak szánt Flirt motorvonatot
A tervek szerint a típusbizonyítványt 2007. márciusáig kapja meg a jármű, és ezt követően közlekedhet a magyar vasúton.
A bemutatót a Székesfehérvár Megyei Jogú Város és a Stadler Rail Group között létrejövő stratégiai együttműködés megállapodás aláírására és a pusztaszabolcsi karbantartóbázis építését megindító alapkőletételre időzítették.
A MÁV Zrt. 30+30 motorvonat beszerzésére, karbantartására kiírt nemzetközi pályázatát a svájci Stadler cég nyerte. A 30 Flirt motorvonat finanszírozására ez év márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144 millió 600 ezer euró. Ezzel hatályba lépett a 30 motorvonat beszerzésére és karbantartására a MÁV és a Stadler cég között 2005. augusztus 15-én létrejött szerződés.
A Stadlernek a szerződés hatályba lépésétől számítva 12 hónapon belül kell az első két járművet a MÁV számára leszállítania, az utolsó kettőt pedig 24 hónapon belül. A tervek szerint a Stadler 2007. márciusától kezdődően átlagosan minden hónapban két járművet ad át.
A MÁV közölte, hogy a további 30 jármű megrendelésére szóló opció lehívásáról a menetrendi és forgalmi tapasztalok alapján dönt.