Félmillió utassal számolnak a 4-es metrón
A Bosnyák téri szakaszról még ebben a ciklusban döntenek
A főváros becslései szerint a második szakaszhoz mintegy 70 milliárd forinttal kellene több pénz. A tavalyi áron 200 milliárd forintos beruházásból a főváros 41 milliárdot biztosít, s ezen felül 17,4 milliárdot költ a felszíni beruházásokra.
A 7,3 kilométeres első szakasz alagútjának fúrása jövőre kezdődhet meg. A Bosnyák térig tartó, 10,5 kilométeres szakasz megépültéről legkésőbb 2005 elejéig kell dönteni.
A metró elkészültével, naponta 523 ezren, hosszabb távon pedig 715 ezren utazhatnak ezeken a vonalakon. Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója közölte, hogy a költségek 20-20 százalékát az alagutak fúrására és a 88 metrókocsi vásárlására, a többit a metró "felszerelésére" költik.
Virágpiactól Budaörsig drágábban, de többen utaznának
A főpolgármester sajtótájékoztatójával párhuzamosan tartotta saját rendezvényét a fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció. Deutsch Tamás saját és frakciója nevében a belvárosi helyett a budaörsi virágpiactól Rákospalotáig vezető metróvonalat tartaná szakmailag megalapozottnak.
A Budaörstől a Bosnyák térig tartó 10,2 kilométeres, általuk elgondolt első üteme alig 4 milliárd forinttal kerülne többe, mint a kormány által nemrég elfogadott vonal, de így legalább 330-350 ezerrel többen érhetnék el az új 4-es metrót - érvelt a politikus.
A metróépítéssel kapcsolatos kérdésekről júniusban szavaz a Fővárosi Közgyűlés és az Országgyűlés.