33 millióért számol el Demszky az elmúlt négy évvel
További Belföld cikkek
- Szabálytalan előzés miatt okozott balesetet egy autós
- Két tucatnál is több örökbe fogadott gyerek maradt család nélkül egyetlen év alatt
- Orbán Viktor: A háború kezdete óta ketten hittünk a békében, a Vatikán és Magyarország
- Színes karácsonyi programkínálattal készül Budapest a hétvégére
- Egy rossz manőver életekbe kerülhet – mutatjuk hogyan kerülheti el
Harminchárommillió forintból szervezett a fővárosi koalíció az elmúlt négy év eredményeit bemutató roadshow-t Nyitott városháza címmel. Az öt helyszínes rendezvénysorozaton koncertekkel, vérnyomásméréssel csalogatják a résztvevőket, de ügyes-bajos dolgaikat is intézhetik a budapesti közműcégek kitelepült ügyfélszolgálatain. A résztvevőknek nyereményjátékot is szerveztek, helyszínenként két darab éves BKV-bérletet, illetve állatkerti belépőket és színházjegyeket sorsolnak ki.
Notebook a főnyeremény
A rendezvénysorozat végén kisorsolják a főnyereményekett, egy notebookot és két iPodot. A program csúcspontján Demszky Gábor főpolgármester és helyettesei tartanak fogadóórát. A roadshow keretében Demszky Gábor és csapata járt már a Városháza parkban, a Corvin közben, Újbudán, a következő állomás Kőbányán lesz pénteken és szombaton. Kőbányán többek között Gergely Róbert és Szűcs Judit ad koncertet.
"Az öt kihelyezett közmeghallgatás és lakossági fórum technikai hátterének biztosítására valamint a rendezvényt kísérő gyermekprogramokra, a koncertekre, illetve a hirdetésekre összesen 33,7 millió forintot fordít a főpolgármesteri hivatal" - tudta meg az Index Czuk Dorottyától, a városháza sajtófőnökétől.
Tájékoztatása szerint a koncertekre és műsorokra az öt rendezvényen összesen 11,8 millió forintot költenek, a megbízást a Sygma Produkció Kft. kapta. A médiahirdetésekért az Art Média Kft. kap 11,8 millió forintot, a telefonos kampányra és a lakossági fórum lebonyolítására a Double Decker Kft.-vel szerződött a városháza 10,1 millió forint értékben.
A törvények szellemében
Bár vannak olyan közbeszerzési szakértők, akik szerint egyetlen közbeszerzési eljárás során kellett volna kiválasztani az öt helyszínes roadshow-t megszervező céget, a városháza három részre bontotta a szervezést. "A kulturális program elkülönül a lakossági fórumoktól, ezért a külön pályázat a városháza szakértői szerint a közbeszerzési törvény szellemében történt" - reagált erre Czuk Dorottya, és az eljárásról elmondta, hogy szolgáltatás megrendelésénél egyszerűsített közbeszerzés alkalmazható, ha a szolgáltatás értéke nem éri el a 12 millió forintot. "Három ajánlatot minden esetben bekértünk a piacon részt vevő cégektől, és a legolcsóbb ajánlatot választottuk" - hangsúlyozta a sajtófőnök.
Különös ugyanakkor, hogy külön-külön bíztak meg három, körülbelül ugyanolyan tevékenységekkel foglalkozó társaságot, egyenként a 12 milliós értékhatárt el nem érő, vagyis a nyilvános közbeszerzés értékhatárt még éppen el nem érő megbízásokkal. A közbeszerzési törvény alapelvei között szerepel, hogy tilos a törvény megkerülése céljából a közbeszerzést részekre bontani, "ha rendeltetése azonos vagy hasonló, illetőleg felhasználásuk egymással közvetlenül összefügg".
Újra nyert az egyik dugókommunikátor
A három nyertes cég közül kettő, a Double Decker Kft. és az Art Média Kft. Somogyi Zoltánhoz köthető, előbbi jelenlegi, utóbbi korábbi érdekeltsége volt, úgy tudjuk 5 sxzázaléknyi része volt a társaságban. Az Art Média egy évvel ezelőtt részt vállalt a botrányt kavaró dugókommunikációkban.
A Double Decker honlapjáról kiderül, hogy a fővárosi önkormányzat mellett dolgoztak Miskolc, Esztergom, Sopron, Csongrád városoknak, Veszprém megye önkormányzatának, az EU-csatlakozást népszerűsítő Európai Unió Kommunikációs Közalapítványnak, és volt már megbízójuk az előző ciklusban még SZDSZ-es vezetésű oktatási tárca, illetve az egészségügyi minisztérium is.
A Duoble Decker a rendezvény technikai ügyeinek intézése mellett kiveszi a részét a programok népszerűsítéséből is. Abban a kerületben, ahol a programra sor kerül, minden helyi lakost végighívnak, és egy előre rögzített üzenettel a rendezvényre invitálják őket.
Nem kampányrendezvény
Czuk Dóra szerint a háromból két cég dolgozott már a fővárosnak (a Double Decker Bakonyi Tibor EU-ügyekért felelős főpolgármester-helyettes irodájának dolgozott, a Sygma az Európa Kulturális Fővárosa pályázathoz kötődő rendezvényeket szervezte), de nem ez döntött mellettük, hanem az, hogy ők adták be a legelőnyösebb ajánlatot. Felvetésünkre, hogy a kampányízű rendezvényt nem a pártkasszából kellett volna-e finanszírozni, Czuk azt mondta, hogy a programokon nincsen pártpolitika, ott az elmúlt négy év eredményeit ismertetik, "ami nem kampányolás, hanem kötelező elszámolás a budapestiek felé, mire költöttük négy év alatt az adóikat".
Somogyi Zoltán megkeresésünkre azt mondta, nem tartja érdekeltségébe tartozónak az Art Médiát, a Double Decker kapcsán pedig leszögezte, annak a társaságnak résztulajdonosa, nem pedig ügyvezetője.