Belevág az emelt díjas üzletbe az MTV

2005.05.30. 15:17
Nem válik kereskedelmi televízióvá az MTV attól, hogy hamarosan emelt díjas távközlési szolgáltatásokra köt szerződést egy kiválasztott társasággal, állítja a közszolgálati csatorna üzleti és termékfejlesztési igazgatója. Az MTV eddig évente néhány tízmilliós bevételt könyvelhetett el az smsekből és a betelefonálásokból, miközben az egyik konkurense, egy kereskedelmi tévé több mint egymilliárdot kasszírozott az ágazatban.

Az Index információi szerint egy hét múlva derül ki, hogy három pályázó közül ki nyerte meg az MTV emelt díjas távközlési szolgáltatásokra kiírt tenderét.

Beadták

A közszolgálati televízió meghívásos pályázatára az Iko New Media, a Studio 10 és a TeleMediaInteraktív Szolgáltatások Kft. adott be ajánlatot a csatorna műsoraihoz kapcsolódó sms- és telefonszolgáltatások biztosítására. Az MTV a cégektől teljes körű szolgáltatást és ügyfélszolgálat biztosítását várta el. A várhatóan több százmilliós üzlet nyertesét a június 6-i eredményhirdetésen ismertetik.

Nem volt stratégia

Az emelt díjas szolgáltatások rendezésére azért volt szükség, mert az MTV korábban 11 műsorhoz 11 különböző szerződést kötött, nyilatkozta az Index kérdésére Fischer András üzleti és termékfejlesztési igazgató. Az MTV-s szakember szerint eddig nemhogy stratégia, de egységes elképzelés sem volt a szolgáltatások kiválasztására. Az MTV az elmúlt években így elhanyagolható, évi néhány tízmilliós bevételre tett szert a szolgáltatásokból. Fischer szerint azonban az MTV-re a jövőben sem az lesz jellemző, hogy rámegy erre az üzletágra, hanem inkább "megpróbálja optimálisan kezelni a képességeit". Az emelt díjas szolgáltatások megosztott nyereségéből keletkező alternatív bevétel egy, a jövő héten megjelenő elnöki utasítás értelmében a produkciót előállító szerkesztőség éves működési keretét növeli majd.

Növekvő szelet

A magyarországi emelt díjas szolgáltatók gyorsan bővülő piacon működhetnek. A hazai szereplők az idén 25 százalékos növekedést várnak az interaktív üzletágban, és azt remélik, hogy a 2004-es 12 milliárdos összforgalom év végére eléri majd a 15 milliárdot. Az Index információi szerint az MTV egyik konkurensének számító RTL Klub például tavaly több mint egymilliárd forintos nyereséghez jutott a szavazások, hozzászólások és egyéb telefonos véleménynyilvánítások árából.