Milliókért kampányoltak a kereskedelmi tévék az EU mellett
További Belföld cikkek
- Megérkezett a havazás, baleseteket és fennakadásokat okozott az utakon
- Uszály ütközött a Margit híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
Ötven az egyhez
|
A Mediagnózis előzetes felméréséből az is kiderül, hogy a népszavazás napjához közeledve a hirdetések gyakorisága egyre nő.
Reality
A közalapítvány ügyvezető titkára, Suba János az Indexnek elmondta a két kereskedelmi televíziónak 75-75 millió forintot fizettek ki, hogy az EU-t propagálják. Ebből az összegből nem csupán reklámokat, társadalmi célú hirdetéseket finanszíroztak, hanem az alapítvány azon ötletét is, hogy a Való Világ és a Big Brother szereplői beszélgessenek a témáról, és szavazzanak szombaton.
Úgy tudjuk, hogy a televíziók jelentős, olykor 70 százalékos kedvezményt is adtak a hirdetések megjelentetésére, általában azonban 40-50 százalékos volt az engedmény. A Magyar Televízió, feltehetően az alacsonyabb nézettség miatt kevesebb pénzt "szerzett" a közalapítványtól.
A televíziók a külügy, valamint a Gyermek, Ifjúsági és Sportminisztériumon keresztül közvetlenül a kormánytól is kaptak pénzt.
Mádlra sokan figyelnek
A közalapítványnál úgy tartják, sokan a köztársasági elnök megnyilvánulásától teszik függővé szombati szavazatukat. Nos, nekik sem kell már sokáig várniuk, szerdán ugyanis a Parlamentben a csatlakozás mellett érvel majd beszédében Mádl Ferenc, csütörtökön pedig a három legfőbb közjogi méltóság csatlakozást támogató nyilatkozatát közlik a napilapok.