Százmillióba kerül az utolsó leszerelés reklámozása

Népszabadság
2004.10.05. 09:43
A szaktárca több mint százmillió forintot költenek az utolsó sorkatonák leszerelésének propagálására. A kétezer leszerelő dísztőrt kap búcsúja alkalmából, amely összesen 26 millió forintba kerül. A Népszabadság szerint ennél többe kerül magának a leszerelésnek a reklámozása. A minisztérium rádió- és tévéreklámokban, valamint óriásplakátokon hívja fel a figyelmet az utolsó sorkatonák távozására.

120 alkalommal játszanak le tévés hirdetést, és ezer plakátot készítettnek és helyeztetnek ki, nettó 49 millióért. A rádiókban 321 alkalommal játszanak le reklámot, nettó 30 millióért. Matyuc Péter a tárca kommunikációs főigazgatója azzal indokolta a nagyszabású kampányt, hogy történelmi lépésről van szó, mire méltóképpen fel akarják hívni a figyelmet.

A Magyar Honvédség 136 év után búcsúzik az utolsó sorkatonától. A reklámokat elkészítő és elhelyező végeket közbeszerzési eljáráson választották ki, ahogy a dísztőrök elkészítését is pályáztatták.