Több százmillió forinttal költöttek többet a pártok
A Népszabadság szombati számában sorra veszi a pártok televíziós és közterületi reklámköltéseinek ismert adatait, és megállapítja, "nagy bravúr lesz az Állami Számvevőszéknek 386 millió forint alatti számlákat benyújtani".
Az RTL Klub közzé tette a pártok által reklámidőkre költött összeget: az MSZP 148, a Fidesz 118, az SZDSZ 75, az MDF pedig 32 milliót költött.
A lap a TNS Media Intelligence reklámfigyelési adatait (tévé, rádió, mozi, internet) is közli, ami szerint az MSZP 1,3, a Fidesz 1,1 milliárd az SZDSZ 568, az MDF 408 millió forintot költhetett.
A Népszabadság megbízásából az AGB Nielsen Media Research a televíziós hirdetéseket figyelte március 1 és április 23 között, eszerint az MSZP 315, a Fidesz 248, az SZDSZ 213 millió forintot költhetett.
OM Audit Kft a köztéri hirdetési piacot vizsgálta. A pártok sokkal többet hirdettek multireklámrokon, mint négy éve, írja a lap. A legtöbbet a Fidesz (listaáron 1,6 milliárd), utána pedig az MSZP (715 millió) fizethetett ki plakátokra. A Népszabadság megállapítja, még akkor is túllépi a megengedett összeget, ha 90 százalékos kedvezménnyel számolják a listaárat.