Elégedetlenek a BKV szakszervezetei
A BKV működési zavaraihoz vezető lépés lenne, ha az új menedzsment a fővárosi vezetés nyomására szervezeti egységekre darabolná a céget, ami a társaság privatizálását segítené elő, mondta a 13 ezer dolgozóból csaknem 8500-at képviselő szakszervezeti szövetség egyik vezetője hétfő délutáni tájékoztatóján. Nemes Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének alelnöke hangsúlyozta, hogy egy "felelősen gondolkodó, városi közlekedést működtető önkormányzat Európában sehol nem hozott létre hasonló jellegű vállalati struktúrát". Hozzátette, hogy a BKV működésében jelenleg nincsenek zavarok. Mint mondta, a dolgozók több évtizedes szakmai háttér birtokában, a nehézségek ellenére is biztosítják az elvárt színvonalú szolgáltatást.
A szakszervezeti vezető szerint a gondokat az okozza, hogy a cégvezetés az egyre nehezebb körülmények között dolgozó közvetlen szakmai irányítókat "átgondolatlan, gazdaságtalan, hatékonyságot nélkülöző döntésekre kényszeríti". Példaként említette, hogy az egyre korosodó járműpark üzemeltetését egyre többször csak az éppen használaton kívüli járműből kiszerelt alkatrésszel tudják biztosítani.