Dugók mennek, dugók mennek

2000.03.06. 12:00
Márciustól szeptemberig mindenki maradjon otthon, mert megkezdődik Budapest legnagyobb közlekedési dugókat okozó útfelújítása. A két legjelentősebb beruházás várhatóan a 'Margit körúti káosz' és a 'Könyves Kálmán körúti veszedelem' munkacímen fut majd.

A felújítások térképe
Kattintson a nagyításhoz!
Idén 3,2 milliárd forintot költ a főváros útfelújításra: a tervek szerint befejeződik a Nagykörút felújítása: 1,3 milliárd forintos beruházás keretében építik újjá áprilistól Margit körút Széna tér és Margit utca közötti szakaszát illetve májusstól a Karinthy Frigyes utat.

Úgynevezett faltól-falig építkezés lesz: nem csak a villamos-pályák újulnak meg, hanem a járdák és az útburkolat is. Emellett a szükséges közműcseréket is elvégzik. Az eddig elhanyagolt zöldterületet kezelésbe veszik, de a fásítási program tervei még elbírálás alatt állnak.

A Margit körúton most nincs parkoló, a későbbiekben sem lesz, de a Karinthy Frigyes úton a parkolási gondokat is enyhítik a tervek szerint.

Mindez azt jelenti, hogy április 15-étől augusztus végéig a Pestről Budára tartó irányban csak egy sáv lesz járható - nem terelhetik el a forgalmat, mert nincs hová. A Moszkva tértől a Margithíd felé irányuló forgalmat a Hattyú utca-Horvát utca-Kacsa utca útvonalon lesz elterelve.

A 4-6-os villamosok júniusban és júliusban nem közlekednek Budán. A villamosokat buszokkal pótolják - a Margit híd Budai hídfőjénél lesz az ideiglenes végállomás, onnan pótlóbusz szállítja a kalandos kedvű utazókat. Ha a városháza kontra magyar állam perben a felperes javára dönt a bíróság, vagyis megépül a négyes metró, akkor a Móricz Zsigmond körtér is megújul.

Márciusban kezdik el a Könyves Kálmán körút kiszélesítét is: az építkezés végére a mostani kétszer két sávot kétszer három sávra bővítik. Az egyes villamos a Salgótarjáni utcáig jár most, márciusban kezdődő építkezés szerint a Lágymányosi híd pesti hídfőjéig

Az idei leghosszabb - 1,3 kilométeres - útfelújítási beruházás a Róbert Károly körút és a Bulcsú utca közötti útburkolat-felújítás lesz, az új pályát augusztusban tervezik átadni. A főváros idén 2,75 milliárd forintot költ hidak és felüljárók felújítására. Felüljáró épül például a Nagykőrösi út és a Méta utca kereszteződésében. A kétszer egysávos, ötvenméteres átkelőtől azt várják, hogy enyhül a zsúfoltság Dél-Pest egyik legforgalmasabb csomópontjában, amely az M0-ás hiányzó szakaszát pótolja jelenleg.

A szakemberek a felújítások kapcsán megjegyezték: remélhetőleg a munkálatok után javulhat a belső kerületekben lakók életesélye, ugyanis itt az átlagéletkor kilenc évvel kevesebb, mint a külső kerületekben élőknél.