Dugók mennek, dugók mennek
További Belföld cikkek
-
Az Orbán Viktorhoz látogató Alice Weidelnek üzent a Labrisz Leszbikus Egyesület
- Megrugdosta és fojtogatta a buszsofőr a részeg, agresszív utast Szolnokon
- Érkezik a hidegbetörés, Valentin-napon akár havazhat is
- Csepeli óvodabezárások: hónapok óta küzdenek ellene a szülők, mindhiába
- Meghalt a Csepel kempingkerékpár atyja, Nógrádi László
![]() |
A felújítások térképe Kattintson a nagyításhoz! |
Úgynevezett faltól-falig építkezés lesz: nem csak a villamos-pályák újulnak meg, hanem a járdák és az útburkolat is. Emellett a szükséges közműcseréket is elvégzik. Az eddig elhanyagolt zöldterületet kezelésbe veszik, de a fásítási program tervei még elbírálás alatt állnak.
A Margit körúton most nincs parkoló, a későbbiekben sem lesz, de a Karinthy Frigyes úton a parkolási gondokat is enyhítik a tervek szerint.
Mindez azt jelenti, hogy április 15-étől augusztus végéig a Pestről Budára tartó irányban csak egy sáv lesz járható - nem terelhetik el a forgalmat, mert nincs hová. A Moszkva tértől a Margithíd felé irányuló forgalmat a Hattyú utca-Horvát utca-Kacsa utca útvonalon lesz elterelve.
A 4-6-os villamosok júniusban és júliusban nem közlekednek Budán. A villamosokat buszokkal pótolják - a Margit híd Budai hídfőjénél lesz az ideiglenes végállomás, onnan pótlóbusz szállítja a kalandos kedvű utazókat. Ha a városháza kontra magyar állam perben a felperes javára dönt a bíróság, vagyis megépül a négyes metró, akkor a Móricz Zsigmond körtér is megújul.
Márciusban kezdik el a Könyves Kálmán körút kiszélesítét is: az építkezés végére a mostani kétszer két sávot kétszer három sávra bővítik. Az egyes villamos a Salgótarjáni utcáig jár most, márciusban kezdődő építkezés szerint a Lágymányosi híd pesti hídfőjéig
Az idei leghosszabb - 1,3 kilométeres - útfelújítási beruházás a Róbert Károly körút és a Bulcsú utca közötti útburkolat-felújítás lesz, az új pályát augusztusban tervezik átadni. A főváros idén 2,75 milliárd forintot költ hidak és felüljárók felújítására. Felüljáró épül például a Nagykőrösi út és a Méta utca kereszteződésében. A kétszer egysávos, ötvenméteres átkelőtől azt várják, hogy enyhül a zsúfoltság Dél-Pest egyik legforgalmasabb csomópontjában, amely az M0-ás hiányzó szakaszát pótolja jelenleg.
A szakemberek a felújítások kapcsán megjegyezték: remélhetőleg a munkálatok után javulhat a belső kerületekben lakók életesélye, ugyanis itt az átlagéletkor kilenc évvel kevesebb, mint a külső kerületekben élőknél.