Nem kérnek a kampánykávéból

2005.06.16. 07:53
Nem túl népszerű a kormányzati kávénak becézett Kérdések és Válaszok kampányprogram, mely a száz lépés programját ismerteti a vidéki városokban. A miniszterek és kormánytagok által vezetett, egy korábbi Blair-kampányból licenszelt fórumoknak csak átlag 50 látogatójuk van.
Elégedetlenek a kormánytagok a száz lépés programját ismertető kampányturnéval. A Kérdések és Válaszok (KV) akciót a résztvevők csak kávénak nevezik.

A Népszabadság kérdésére több miniszter és államtitkár is arra panaszkodott, hogy a múlt héten kezdődött országjárás során meglehetősen gyér az érdeklődés a "lakossági fórumok" iránt.

Rossz szervezés?

A memorandumok tanúsága szerint a találkozókon 80-300 közötti résztvevő jelenik meg, a Népszabadság azonban úgy tudja, hogy több településen még az 50-et sem érte el az érdeklődők száma.

Többen azt is kifogásolták, hogy nem azokba a körzetekbe szervezték a "kávézást", ahol 2006-ban egyéni képviselőként indulnának, vagy ahol helyi kötődésük van. Emellett volt, aki felvetette: nem egy napon kellene "megszállni" az adott megyét, mert így a médiamegjelenés is egyetlen napra koncentrálódik. Tegnap például egy időpontban több Veszprém közeli településen is volt kormányturné.

Kormányközeli forrásokra hivatkozva állítja a lap, hogy az országjárás ötletét a Blair-kormány 2003-as kampánya adta, amelynek során a brit kormány egy-két hétre "megszállta" az országot. A hangsúly a személyes találkozásokon van, és nem az országos vagy a megyei média a célpont, hanem a helyi városi tévék, rádiók és lapok.

Pedig ismerik

A Marketing Centrum felmérése szerint a magyarok 85 százaléka tud arról, hogy a kormány elindította a programot. Aki többet tudnak a csomag részleteiről, azok inkább hajlanak annak támogatására is - írja a Népszabadság.