Kétmilliárdot spórol a kommunikáción a kormány
Háromszáz millió forintot spórol a kormány a szociális ellátórendszerekről szóló, őszre tervezett kampány és az Új Magyarország kiadvány legújabb számának visszavonásával, értesült a Népszabadság. A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) lefaragott a Kossuth téri karácsonyi ünnepség költségeiből, illetve a fogyatékkal élők társadalmi beilleszkedéséről szóló kommunikációs kampány keretéből is, ezzel további százmilliót spórolt meg.
A legnagyobb megtakarítást azonban az Új Tulajdonosi Program leállítása hozta a büdzsének, hiszen a program kommunikációjára elkülönített másfél milliárd forint felszabadul. Ebből eddig 122 millió forintot költöttek el, így 1,4 milliárdot takarítanak meg.
A Népszabadság értesülései szerint a kormány csak a válsággal kapcsolatos kommunikációra kíván költeni, de nem tömegkommunikációra. Elsősorban az ügyfélszolgálatokat kívánják felkészíteni a várható kérdésekre, és a kormányzati honlapokon helyeznek el ezzel kapcsolatos tartalmakat, minimalizálva a költségeket.
Leállították a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kampányait, csupán két futó kampányt tartanak meg, a "Tudta-e, hogy..." kampányt és a Fejlesztési fotópályázatot, aminek már lezárult az első szakasza.