Krónikus üresedés a kommunikációban
A kormány-PR nagy szelete árválkodik gazda nélkül, és egyelőre nincs megfelelő jelölt a lassan felálló új rendszerben még betöltetlen posztra.
Még betöltetlen helyekkel
Információi szerint az év eleji politikai holtszezon vége felé egyre kínosabbá válik, hogy a kormányzati kommunikációs központ még mindig nem talált reklámost. A Gál J. Zoltán vezetése alá rendezett szervezetben már decemberben üresedés támadt, amikor Batiz András volt kormányszóvivő és Tóth Miklós államtitkár beadta lemondását. Szigetvári Viktor, az MSZP volt kampányfőnöke pedig már a stáb kialakítására vonatkozó tervek láttán novemberben jelezte, hogy nem nyergel át a kormányzati csapathoz, inkább az üzleti világban próbál szerencsét.
Az üresedés akkor vált aggasztóbbá, amikor a médiareklám-területre kiszemelt sztárreklámos sem vállalata a felkérést. A szakmai egyezkedést követően ugyanis kiderült, hogy a Young & Rubicam reklámügynökség nemzetközi karriert befutott - régiós igazgatói posztot is megjárt - szakemberének, a 43 éves Orbán Péternek nem tudnak elég pénz kínálni ahhoz, hogy feladja amerikai állását.
Fabricius nem Orbán helyett
Az emberhiány miatt információink szerint a bulvár hírekben is Fabricius Gábor, a Republic of Art kreatív igazgatója segít be már egy ideje Gál csapatának. Fabricius társadalmi munkában végzett kormányzati PR-os munkáját nem verte nagy dobra a kancellária sem, úgy tudjuk, a Szeretem Magyarországot klubban is szerepet vállaló reklámos nem az Orbánnak szánt szerepet tölti be, az együttműködés csak ideiglenes. Fabricius egyelőre nem sikerült elérnünk, hogy megkérdezzük, milyen ötletekkel segíti a KKK munkáját.
A békés közép mellett kampányoló Szeretem Magyarországot klub tagságában egyébként épp decemberben történt szakadás, mert többen túlságos a kormány kommunikációjával egybecsengőnek találták a mozgalom állásfoglalásait. Szombathy Pál, a Magyar Hírlap volt főszerkesztője Lovasi Andrással, Brády Mártonnal, Dénes Balázzsal és Schiffer Andrással együtt határozott úgy, hogy kilép.