Négyszázmillió kormányzati kommunikációra
További Belföld cikkek
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
- Nagyszabású konferenciát szerveznek a reformátusok a kegyelmi botrány feldolgozásáról
A MeH a 2004. május 31-ig tartó időszak kormányzati kommunikációs, reklám-, rendezvényszervezési és médiavásárlási feladatainak ellátására hirdetmény közzétételével, nettó 400 millió forint keretösszeggel indított tárgyalásos közbeszerzési eljárást - tette hozzá a bírálóbizottság elnöke. A pályázatra 12 cég, illetve konzorcium jelentkezett, érvénytelen ajánlat nem érkezett.
Braun Róbert közlése szerint a július 16-án meghirdetett eljárás két fordulóból állt: a bírálóbizottság először öt pályázót választott ki a jelentkezők közül, amelyeknek ezt követően mintafeladatot kellett elvégezniük. "A mintafeladat az Európa Terv egyes részeinek reklámkommunikációs eszközökkel való hirdetése volt" - mondta. Kiemelte, hogy a közbeszerzési eljárásba bevonták a szakmai szervezeteket, a Magyar Reklámszövetség és a Magyar PR Szövetség képviselőit.
A helyettes államtitkár elmondta, hogy valamennyi pályázat teljes anyaga az eredményhirdetés után nyolc nappal hozzáférhető lesz az interneten. Mint jelezte, a pályázóktól írásos hozzájárulást kértek ahhoz, hogy valamennyi részlet nyilvánossá válhasson. Braun Róbert az MTI kérdésére elmondta, ma még nem tudható, milyen kormányzati intézkedések születnek, amelyek kommunikációs intézkedéseket igényelnek majd. A megjelölt féléves időszak kapcsán úgy nyilatkozott: céljuk az volt, hogy "értelmes, ám de kellően rövid időtartamra" írjanak ki pályázatot. A helyettes államtitkár további kérdésre válaszolva rámutatott: a bírálati szempontok között nem szerepelt, milyen a cég tulajdonosi háttere, mint ahogy az sem, milyen kormányzati kommunikációs tapasztalatai vannak.
Kitért arra is, hogy a kormány rendelkezésre állási díjat fizet a nyertes pályázónak, ennek összegét azonban nem jelölte meg. "A kormányzatnak az a célja, hogy a lakosságot minél teljesebb körűen tájékoztassa, ebbe éppúgy beletartozik, hogy fizetett eszközöket alkalmazzon" - mondta Braun Róbert, ugyancsak kérdésre válaszolva.
A nyertes után a második legkedvezőbb ajánlatot az Ogilvy and Mather Reklámügynökség Bp. Rt. a MindShare Médiaügynökség Kft.-vel közösen tette. A helyettes államtitkár szólt arról is, hogy további két kommunikációs tárgyú pályázat van folyamatban: a nyomdai tevékenységre irányuló eljárás eredményhirdetését november 12-én tartják, a közvélemény-kutatások kapcsán pedig lezajlott az első forduló.
A Leo Burnett Budapest Kft. az amerikai székhelyű Leo Burnett Worldwide tagja. Az 1991-ben alakult Kft. tavaly elnyerte Magyarországon "Az év kreatív munkája" címet.
|