Nem tettek le a kék metró meghosszabbításáról
Vajda úgy véli, hogy a fővárost a katasztrofális tömegközlekedési helyzetből egyedül a kötött pályás rendszer képes kivezetni. Legfontosabbnak a 4-es metró építése mellett annak meghosszabbítását, a Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig vezető négy megállónyi szakasz építésének előkészítését tartaná fontosnak. A tervezett másik két metró közül viszont a 3-as befejezése tűnik elérhetőbbnek, bár egyelőre ez is csak távlati terv.
Az újpesti metrót - emlékeztet a Népszabadság - eredetileg a káposztásmegyeri lakótelepig tervezték kivinni. Ha nem így lett volna, egészen más lenne most a lakótelep arculata és közlekedési hálózata, mivel a MÁV vasúti megállót tervezett Káposztásmegyerre. A főváros akkor a metróépítési terv miatt megvétózta az elképzelést.