Fővárosi igen a 4-es metróra
A közgyűlés egyetértett azzal, hogy a 4-es metró első szakasza az állammal közös beruházásban a Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar között épüljön meg.
Elfogadta a közgyűlés azt is, hogy a tavalyi áron, áfa nélkül mintegy 195 milliárd forintra tervezett projekt költségének 30 százalékát a főváros biztosítsa. Mivel a kapcsolódó felszíni beruházások költségeinek felét az állam beszámítja, ezért a fővárosnak csak mintegy 41 milliárd forintot kell vállalnia.
A metróberuházás megvalósítását és a finanszírozását célzó szerződéseket augusztus végéig, az EIB-hitelfelvételekkel kapcsolatos szerződéseket pedig október végéig kell a közgyűlés elé terjeszteni. Az előterjesztő, Atkári János (SZDSZ) pénzügyi főpolgármester-helyettes több Fidesz-MKDSZ és MDF módosító indítványt is befogadott. Koalíciós partnerének, az MSZP-nek azon módosítását viszont az ellenzékkel együtt utasította el az SZDSZ, amely csak arra kérte volna fel a főpolgármestert, hogy készítse elő a 4-es metró Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszának továbbfolytatását.
Az elfogadott eredeti előterjesztés egyik határozati javaslata ennél szélesebb hatókörű. Eszerint ugyanis a főváros megelőlegezi a Keleti pályaudvar-Bosnyák tér közötti metrószakasz továbbépítéséhez szükséges 3,6 milliárd forintos előkészítési költséget. A főpolgármesternek erre jövő év márciusáig kell javaslatot benyújtania a közgyűlésnek. A vitában néhány kivételtől eltekintve döntően csak az ellenzékiek vettek részt, s nem nyilvánított véleményt a városüzemeltetésért felelős szocialista főpolgármester-helyettes sem. Az ellenzékiek főként a nyomvonallal, a finanszírozással és az ellenőrzéssel kapcsolatban fogalmazták meg kifogásaikat.