Metrókampány amerikai módra
További Belföld cikkek
- Gyurcsány Ferenc kihívója a Partizánnak: Magyar Péter óta pánikol a DK vezetése
- Meggondolta magát a kormány, eltörölnék a Lex CEU-t
- Bíróságra mennek a kis benzinkutak, amiért a GVH nem vizsgálta a Molt
- Demonstrálók várták az istentiszteletre tartó Balog Zoltánt Salgótarjánban
- Orbán Viktor: Sok baj van még a gyermekvédelmi intézményekben
|
Hat éve készek a feladatra
A cég vezetője az a Bruck Gábor, aki Demszky Gábor 1994-es és '98-as főpolgármesteri kampányát irányította. A társaság munkatársa a városháza korábbi sajtófőnöke, Nyáry Krisztián. Nyáry sokallotta a kampány 500 millió forintos összegét, amely a 200 milliárdos beruházáshoz viszonyítva amúgy Nyugat-Európa vagy az USA nagyvárosaiban teljesen reális lenne.
Nyáry Krisztián szerint mindenképp indokolt, hogy a sokakat érintő beruházások munkáiról, azok hatásáról tájékoztassák a lakosságot.
"Aki előre informál, az tájékoztat, aki utólag, az magyarázkodik" - fogalmazott a Sawyer Miller munkatársa. Az építkezés kerületeiben lakók olyasmikre kíváncsiak, amik nem kerülnek be az országos sajtótermékekbe. Például: merre lehet elkerülni a felfordulást, mennyivel lesz több az utazási idő a munkahelyükre. Az autósoknak rendszerint szórólapokat osztogatnak, és táblák is tájékoztatják az utazókat. A költségek attól függően változnak, hogy hány embert érint közvetlenül a beruházás.
Mint Bostonban
Tavaly a Bartók Béla út felújításakor is a Sawyer Miller tájékoztatta az utazókat és a lakosságot a legkülönfélébb eszközökkel. Pavilont is felállítottak, ahol személyesen lehetett érdeklődni az ügyeletestől. Ennél a beruházásnál a Sawyer Miller már alkalmazott külföldről ellesett módszereket. Azt az ötletet, hogy az interneten, webkamerán lehetett követni a munkát, Bostonból "lopták". Az amerikai metropolisban a 4-es metróhoz hasonló nagyságrendű beruházás borzolja az ottaniak idegeit: föld alá viszik a nagy forgalmú utakat. A lakosok mindenről tudnak, többek között a kifejezetten erre a célra megjelentetett hetilapból, amelyet mindenki ingyenesen kap a postaládájába.
Nyáry Krisztián nem tudta megmondani, mennyit szán a főváros a metrókampányra, de elismerte, hogy sokkal több pénzre lesz szükség a Bartók Béla útra elköltött 12 millió forintnál. "Pályázat esetén a Sawyer Miller Kft. is indulni fog a 4-es metró építésével összefüggő tájékoztatási feladatok ellátásáért" - nyilatkozta Nyáry Krisztián, a cég munkatársa kedden, a cikk megjelenését követően az MTI-nek. Egyúttal cáfolta, miszerint már előolt volna, hogy a kft. végzi majd ezt a tevékenységet 500 millió forintért. Nyáry Krisztián elmondta, hogy a metróépítést bonyolító BKV Rt. DBR Metró Projektigazgatóság illetékesétől úgy tudja, most készül az a metró-előterjesztés, amelyről jövő héten rendkívüli ülésen tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.
Gy. Németh elfogadhatatlannak tartja
A fideszes Kosztolányi Dénes az Országgyűlés Önkormányzati Bizottságában elfogadhatatlannak, szükségtelennek, illetve kampánycélokat szolgálónak nevezte, hogy Demszky Gábor főpolgármester félmilliárd forintot költhessen PR-tevékenységre ebből a pénzből. Gy. Németh Erzsébet (MSZP) ezzel kapcsolatban közölte, hogy a fővárosi szocialisták semmilyen olyan javaslatot nem támogatnak, amelyik arra irányul, hogy 500 millió forintot költsenek a metróval kapcsolatos PR-tevékenységre. Székács Péter, a Pénzügyminisztérium főosztályvezetője jelezte, hogy a metrópénzek felhasználását, illetve a beruházást évente ellenőrzi majd a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal. A Pénzügyminisztériumnak és a főpolgármesternek félévente tájékoztatnia kell a kormányt, így szerinte biztosított lesz az ellenőrzés.