Az állami támogatás összegét 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül tartalmazza a jogszabály.
László Csaba pénzügyminiszter korábbi tájékoztatása szerint a kormány és a főváros közötti költségmegosztás a két pályaudvar közötti első szakaszra vonatkozóan 70-30 százalékos lesz.
Az első szakasz 2008-ig megépül
A törvény rögzíti a budapesti 4-es metróvonal a Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig terjedő szakasza megépítésének állami támogatását, a társfinanszírozás keretszabályait, illetve feltételeit. Az Országgyűlés ezzel törvényben adja meg a pénzügyi tárca vezetőjének a felhatalmazást támogatási szerződés megkötésére a fővárosi önkormányzattal.
Demszky Gábor főpolgármester korábban elmondta, hogy az első szakasz munkálatai várhatóan 2007-2008-ra fejeződnek be. A főváros reményei szerint a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz finanszírozásáról még a jövő év végén, legkésőbb 2005 elején megszületik a döntés.
Az ellenzék más útvonalat javasolt
Az előterjesztés parlamenti vitájában az MSZP és az SZDSZ a metrótörvény elfogadásának fontosságát hangsúlyozta, a Fidesz és az MDF nevében felszólaló képviselők ugyanakkor más útvonalat javasoltak, és hevenyészettnek minősítették a törvényjavaslatot.
Mint a vitában elhangzott, az Országgyűlés a törvénnyel biztosítékot ad majd arra, hogy az önkormányzattal kötött szerződést a jövőben ne rúghassa fel egy új kormány, mivel 50 milliárd forint feletti beruházás esetén a kormánynak felhatalmazást kell majd kérnie a parlamenttől. A törvény a kihirdetését követő 8. napos lép hatályba.