Repedések az M7-esen
További Belföld cikkek
- A MÁV hibájából maradt el egy színházi előadás Győrben
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
|
Ezek a keresztirányú, mind a két sávot érintő repedések azért keletkeztek, mert a sztrádafelújítás során a korábbi, betonból készült futófelületre aszfaltréteget fektettek le. A beton és az aszfalt hőtágulása azonban eltérő mértékű, ezért a hetvenes években lefektetett betontáblákat megfelelően kellett volna összetörni, hogy tágulása során a ráterített aszfaltot ne mozgassa.
Ujjnyi repedések nem találhatók az M7-es autópályán, ugyanakkor hajszálrepedések a pálya egyes szakaszain előfordulnak - ismerte el keddi, az MTI-hez eljuttatott közleményében a Nemzeti Autópálya Rt. A vélt repedések valójában a műtárgyak előtt és után terv szerint kialakított dilatációs hézagok, illetve a forgalomszámláló hurkok, amelyeket erre alkalmas speciális bitumen alapú anyaggal fedték - áll a közleményben. A közlemény szerint a pályaszerkezet egyes szakaszain valóban találhatók hajszálrepedések. További vizsgálatokra van szükség, hogy az okokat részletesen feltárhassák. A meghibásodások az autópálya biztonságos forgalmát, az autósok utazási kényelmét és esztétikai élményét nem zavarják, hiszen a KRESZ-ben megengedett utazási sebesség mellett ezek észrevehetetlenek.
Egy autópálya-építésben részt vett, névtelenséget kérő szakértő az Indexnek elmondta, hogy a betontáblákat az építés során megfelelően összetörték, az üregeket "kiinjektálták", mielőtt az aszfaltot leterítették volna. Talán ekkor keletkezett valamilyen technológiai hiba. Az M7-es felújításakor kicseréltek négszázötvenezer köbméter földet, hétszázezer köbméter humuszt fektettek le. Ezenkívül beépítettek százezer köbméter betont, míg a régi pályaszakasz betonburkolatából csaknem hatszázezer köbmétert zúztak össze, ez képezte a felújított pálya alapját. Aszfaltból 855 ezer tonnát használtak fel. Megépítettek 334 kilométernyi acél szalagkorlátot, felújítottak és megtisztítottak 59 kilométer hosszú csatornát. Vadvédő kerítésből 165 kilométert építettek, és 29 kilométernyi zajvédő falat is emeltek.
Az M7-es autópálya dél-balatoni szakasza 2006-ig teljes egészében megépül, jelenleg a Balatonszárszó és Ordacsehi közötti szakaszt építik, és van már építési engedély az Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti 25,7 km hosszú szakaszra.