A Nemzeti Bank milliárdjaival száguldoznak a kommandósok
További Belföld cikkek
- Nagy Attila Tibor: Ez súlyos figyelmeztetés a DK-nak, a Momentum politikai halállal néz szembe
- Gyurcsány Ferenc kemény posztban állt bele Orbán Viktorba
- Mentővel ütközött egy autó a Király utca és a Nagykörút sarkán
- CPAC Hungary: Ha Donald Trump visszatér, újra együtt fogunk dolgozni
- Karácsony Gergely üzent „a feltűnési viszketegségben szenvedő, pénzszóró″ mobilfoxosoknak
Elköltözik a belvárosi Szabadság téri épületből a Magyar Nemzeti Bank több részlege is. A jegybank sajtóosztályán a Független Hírügynökség megkeresésére annyit közöltek, hogy az MNB egy európai színvonalú, modern, gazdaságosan és biztonságosan működő logisztikai központot hozott létre Budapest külterületén. Már megkezdték az átköltözést: technikai berendezéseket és értékeket szállítanak.
Az Index információi szerint az MNB a soroksági ipari parkban építette fel több milliárdos beruházás keretében az új pénzforgalmi központját. A készpénzkezelést a jövőben ebben az óriás betonépítményben végzik majd.
A páncélautókkal az V. kerületi központból az elmúlt napokban ide hordják ki az emissziós központ készletét, több milliárd forintot. A jegybank egyik alapfeladata, hogy a lakosságot és a gazdaságot megfelelő mennyiségű, minőségű és címlet-összetételű készpénzzel lássa el.
A költözés már napok óta zajlik a rendvédelmi szervekkel együttműködve, a lehető legbiztonságosabb körülmények között. Bencze József, országos főkapitány az Index kérdésére elmondta, hogy a készenléti rendőrség rendszeresen ellát értékkísérési feladatot, az MNB is ennek az egységnek a segítségét vette igénybe.
A szállítást végző járművek szirénázó rendőrautók- és motorosok, csuklyás kommandósok gyűrűjében száguldanak végig a városon.
A Magyar Nemzeti Bank 2003-ban vásárolt a BILK Logisztikai Rt. tulajdonában lévő területből egy telekrészt, hogy ott az euró bevezetésének időszakáig új logisztikai központot építessen. A bank úgy vélte, hogy az Ócsai út mellett elhelyezkedő ipari park hosszú távon is kedvező logisztikai adottságai révén alkalmas a beruházás megvalósítására. Az építkezést 2005-ben kezdték meg, a kivitelező Az építés fővállalkozója a Magyar Építő Rt. volt, amely nettó 4,7 milliárd forintos ajánlatával a KÉSZ Kft., a Strabag Rt., az Arcadom Rt., a Market Rt. és az Európai Építő Rt. elől halászta el a megbízást. A beruházás összes költsége 10-15 milliárd forintra tehető.