Mindenki keresni akar az M0-ás hídon
További Belföld cikkek
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
- Orbán Viktor előtt szólalt fel Matolcsy György: Azt kell mondanom, hogy kissé bajban vagyunk
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
Megvétózza az építést
Szigetmonostor polgármestere az Info Rádióban jelentette be, hogy az önkormányzat addig nem ad engedélyt a Szentendrei szigeten tervezett két hídpillér elhelyezésére, amíg a településnek nem építenek egy saját, mintegy 3 milliárd forintos költségű hidat. A múlt héten Harcsa Lajos budakalászi polgármester szintén úgy nyilatkozott, hogy az önkormányzat nem járul hozzá az M0-ás híd lehajtó ágának építéséhez, ha a település nem kap egy 4-5 kilométer hosszú elkerülő utat.
Mint az Info Rádió megtudta, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. azért húzódozik a pluszberuházástól, mert az elkerülő út egy része pomázi területre lóg be, amelyet Pomáz csak úgy engedélyez, ha a várost szintén elkerüli a forgalom. Csakhogy a budakalászi-pomázi elkerülő szakasz Szentendre közigazgatási határait is átlépi, így ez a város is megvétózza a szakasz építését, hacsak az ki nem kerüli Szentendrét is. Az új út építése így már horribilis összeget emésztene fel.
Újpest bátorította őket
A települések valószínűleg Újpest példáján bátorodtak fel, a kerület ugyanis hosszú alkudozás után elérte, hogy a híd Budapestre érkező forgalmát két új felüljáró vezesse el. Az erről szóló szerződés aláírása után a városrész önkormányzata feloldotta a híd építési területére kimondott változtatási tilalmat, így Újpesten a beruházás zöld utat kapott. Az M0-ás híd építését mindeddig feltétlenül támogató Óbuda vezetésének sem tetszik, hogy támogatásukért cserébe semmilyen járulékos beruházásban sincs része a kerületnek. Mint Tarlós István polgármester az Info Rádiónak elmondta, a jövő héten Csillag István gazdasági miniszterrel tárgyal arról, hogyan lehetne kibővíteni a beruházást óbudai elemekkel is. A kerület elsődleges célja egy új, a 10-es és a 11-es főutat összekötő útvonal megépítése lenne.
A Nemzeti Autópálya Rt. kedden közleményt juttatott el az Info Rádióhoz, amelyben leszögezi: a társaság mindent megtett eddig, és megtesz ezután is, hogy a helyi és a közérdek között ésszerű kompromisszum születhessen a híd építésekor.