Mindenki keresni akar az M0-ás hídon

2003.07.16. 08:33
Nem ad területhasználati engedélyt Szigetmonostor a tervezett M0-ás híd két Szentendrei szigeti pillérjére, ha nem kap egy saját hidat - nyilatkozta az Info Rádiónak a település polgármestere. Ezzel tovább nőtt az északi M0-ás híd kapcsán többletigénnyel jelentkező települések száma, a kívánságok teljesítése pedig lassan többe kerülne, mint maga a híd.
Szigetmonostorral együtt ötre nőtt azoknak a településeknek a száma, amelyek hasznot kívánnak húzni az M0-ás híd építéséből - tudósított az Info Rádió. A kívánságlistán szereplő főutak, elkerülő utak, kisforgalmú hidak együttes összege már lassan meghaladja az M0-ás híd építési költségét.

Megvétózza az építést

Szigetmonostor polgármestere az Info Rádióban jelentette be, hogy az önkormányzat addig nem ad engedélyt a Szentendrei szigeten tervezett két hídpillér elhelyezésére, amíg a településnek nem építenek egy saját, mintegy 3 milliárd forintos költségű hidat. A múlt héten Harcsa Lajos budakalászi polgármester szintén úgy nyilatkozott, hogy az önkormányzat nem járul hozzá az M0-ás híd lehajtó ágának építéséhez, ha a település nem kap egy 4-5 kilométer hosszú elkerülő utat.

Mint az Info Rádió megtudta, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. azért húzódozik a pluszberuházástól, mert az elkerülő út egy része pomázi területre lóg be, amelyet Pomáz csak úgy engedélyez, ha a várost szintén elkerüli a forgalom. Csakhogy a budakalászi-pomázi elkerülő szakasz Szentendre közigazgatási határait is átlépi, így ez a város is megvétózza a szakasz építését, hacsak az ki nem kerüli Szentendrét is. Az új út építése így már horribilis összeget emésztene fel.

Újpest bátorította őket

A települések valószínűleg Újpest példáján bátorodtak fel, a kerület ugyanis hosszú alkudozás után elérte, hogy a híd Budapestre érkező forgalmát két új felüljáró vezesse el. Az erről szóló szerződés aláírása után a városrész önkormányzata feloldotta a híd építési területére kimondott változtatási tilalmat, így Újpesten a beruházás zöld utat kapott. Az M0-ás híd építését mindeddig feltétlenül támogató Óbuda vezetésének sem tetszik, hogy támogatásukért cserébe semmilyen járulékos beruházásban sincs része a kerületnek. Mint Tarlós István polgármester az Info Rádiónak elmondta, a jövő héten Csillag István gazdasági miniszterrel tárgyal arról, hogyan lehetne kibővíteni a beruházást óbudai elemekkel is. A kerület elsődleges célja egy új, a 10-es és a 11-es főutat összekötő útvonal megépítése lenne.

A Nemzeti Autópálya Rt. kedden közleményt juttatott el az Info Rádióhoz, amelyben leszögezi: a társaság mindent megtett eddig, és megtesz ezután is, hogy a helyi és a közérdek között ésszerű kompromisszum születhessen a híd építésekor.