Akkor mégsem lopták a Fair play kampányt?
További Belföld cikkek
- Feljelentik Gulyás Gergelyt és Lánszki Regő államtitkárt
- Szájer József: A politika bizalmi műfaj, és ezt a bizalmat én eljátszottam
- Tarjányi Péter: Nem gondolnám, hogy Oroszország a békére törekedne
- Milliárdokat érő luxusrepülő jelent meg Ferihegyen, elindultak a találgatások
- Egy testvérpár különös közéleti összefonódásai – Kicsoda Magyar Péter öccse?
Szerdán egyeztetést kezdett a kormányzati Fair play kampány sípoló és lapot felmutató futballbírójáról a Scholz & Friends és a készítő, az ACG.Hey reklámügynökség. A Scholz & Friends szerint a figurát tőlük lopták, az ACG. Hey szerint viszont legfeljebb castingproblémáról lehet szó.
A kreatív.hu számolt be arról, hogy az S&F 15 milliós kártérítést követel a szabályszerű számlaadást reklámozó szpot készítőjétől. Az ügynökség azzal érvel, hogy tavaly ők már piacra dobtak egy Collina-hasonmás futballbírós chipsreklámot. Az akkori filmben nemcsak a színész volt azonos, hanem a sípolás, a cédulafelmutatás és a felvétel beállításai is egyértelmű hasonlóak.
Az ACG.Hey viszont azt állítja, hogy a munkáját végző bíró ábrázolása nem minősíthető kreatív ötletnek, annyira általános, hogy azt ellopni sem lehet. A kreatív.hu-nak nyilatkozó Blaskó Nikolett ügyvezető igazgató szerint nekik nem volt tudomásuk arról, hogy a színész korábban hasonló szpotban szerepelt, mindössze arról kaptak tájékoztatást, hogy a művésznek semmilyen típusú kötöttsége nincs, így bárki alkalmazhatta bármilyen kampányhoz. Az ügyvezető szerint a 15 milliós igény is jócskán eltúlzott.
A MEH marketingkommunikációs részlegét irányító Kirsch Zsuzsa az Indexnek azt mondta, álláspontja szerint az ACG. Hey korrektül járt el. A feketegazdaság mindennapi veszélyeire figyelmezető Fair play kampányra összesen 295 milliót költött a kancellária.
Mindenki sajnálkozik, fair a fair
A S&F egy nappal azután, hogy a reklámszakma szaklapjában plágiummal vádolta meg az ACG.Hey-t, tárgyalóasztalhoz ült. Az egyezkedésről röviddel cikkünk megjelenése után adtak ki közös nyilatkozatot, amely leszögezi, hogy a milliós kártérítési igényét bejelentő cég szerdára meggyőződött arról, hogy a MEH megbízásából kidolgozott Fair Play kampány előkészítése és közzététele során az ACG.Hey reklámügynökség fair módon járt el. Az ügynökség ráadásul még sajnálatát is kifejezi, hogy az ügyet olyan formában kommunikálta, amelyben az ACG.Hey etikai, szakmai eljárása megkérdőjelezhetővé vált. Cserében az ACG.Hey is sajnálatát fejezi ki a Scholz&Friends, valamint ügyfele, a Chio Magyarország felé, a játékvezető szerepét játszó színész szerencsétlen újra felhasználásáért. A színész azonosságában nem volt szándékosság, a hiba abból keletkezett, hogy a színész nem tájékoztatta korábbi szerepéről az ACG.Hey alvállalkozóját, a Spot Casting ügynökséget, amely ezért elnézést kért mindkét ügynökségtől.