Mindkét sofőr hibás volt abban a halálos kimenetelű balesetben, amelyben tavaly októberben ütközött össze Ordacsehinél Nógrádi László akkori közlekedési miniszter Audija és egy Trabant - állapította meg a rendőrségi vizsgálat. Az utóbbi autóban utazó két fiatal életét vesztette, családjaik pedig kártérítést követelnek a minisztériumtól. A sofőr pere szerdán kezdődik a Kaposvári Városi Bíróságon, gondatlanságból elkövetett, halálos kimenetelű baleset okozásáért akár 5 év börtönbüntetésre is ítélhetik. Szőgyényi József, az áldozatok családjainak képviselője az Indexnek elmondta: ha a bíróság megállapítja a Trabant vezetőjének felelősségét, védencei elesnek a kártérítéstől.
A Kaposvári Városi Bíróságon április 25-én, szerdán kezdődik a tavaly októberben Ordacsehinél halálos balesetet okozó miniszteri autó vezetőjének pere - tudta meg az Index Szőgyényi József ügyvédtől, az áldozatok hozzátartozóinak jogi képviselőjétől. A balesetben az akkori közlekedési miniszter, Nógrádi László súlyosan megsérült, a Trabant két utasa, egy 21 éves fiú és 19 éves barátnője életét vesztette. Az Audi sofőrje, Letenyei Ferenc ellen gondatlanságból elkövetett, halálos kimenetelű baleset okozásáért emeltek vádat, melyért akár 5 év börtönbüntetést is kaphat - jelentette a HavariaPress.
A Trabant sofőrje is hibázott?
A rendőrségi vizsgálat szerint balesetben mindkét sofőr hibás volt. Szőgyényi József elmondta: a rendőrség szerint a Trabant nem szabályosan kanyarodott az ordacsehi elágazásnál, levágott ugyanis 10-15 métert, és előbb fordult be. Márpedig a vizsgálat szerint ha nem így tesz, abban az esetben a miniszteri Audi elkerüli a Trabantot. A vizsgálat szerint az Audi vezetője 133-148 km/óra sebességgel fényjelzést használva haladt, a hangjelzés azonban csak hat másodperccel később volt hallható a kívánatosnál.
Szőgyényi József a sértett fél képviselőjeként ott lesz a szerdai tárgyaláson, és azt kívánja bebizonyítani, hogy nincs szó sértetti közbehatásról, vagyis hogy a Trabantot vezető fiatalember nem hibázott. Ellenkező esetben ugyanis csökkenne a miniszteri sofőr felelőssége, az áldozatok családja pedig nem lenne jogosult a követelt kártérítésre. Az ügyvéd kérelmét a közlekedési tárca azzal hárította el ugyanis korábban, hogy meg szeretné várni a per lezárását.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!