Még mindig nem sikerült kijavítani az OEP rendszerét
Az OEP szerdán közleményben tájékoztatta ügyfeleit, hogy a folyamatos munka ellenére sem sikerült szerda délutánig a jogviszony-ellenőrzési rendszer adatbázisában keletkezett hibát megnyugtatóan kijavítani, tehát továbbra sem ad pontos adatokat a rendszer arról, hogy a patikában vagy az orvosnál jelentkező betegnek van-e egészségbiztosítása.
Mint arról már hétfőn tudni lehetett, informatikai probléma miatt, több beteg téves információt kapott jogviszonyáról. Így azoknak is "piros lámpát" mutathatott a rendszer, akik jogviszonya egyébként rendezett. Az adatsérülés egyébként főként nyugdíjasokat érintett.
A hatályos jogszabályok alapján az "ellenőrzés eredménye az egészségügyi szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti", tehát az egészségügyi szolgáltató jogosultság-ellenőrzési, illetve ellátási kötelezettségét a kapott "piros lámpa" nem befolyásolja.
A beteget továbbra is térítésmentesen kell ellátni, számára a támogatott gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket stb. ártámogatással kell kiadni. Az egészségbiztosító megkérte az egészségügyi szolgáltatókat, hogy a hiba elhárításáig a jogviszonyra vonatkozó adatot ne vegyék figyelembe, és ne tájékoztassák a beteget a jogviszony hiányáról.
Az Egészségügyi Minisztérium felkérte az OEP főigazgatóját a hiba elhárítására és a felelősség esetleges megállapításának kivizsgálására.