Horváth Ágnes kiakadt az onkológiai ellátáson
"Felháborító, ahogy az onkológiai centrumokban kezelik a betegeket" - tette hozzá az Egészségügyi Minisztérium államtitkára. Közölte: annak kapcsán, hogy a közelmúltban több helyen pénzhiányra hivatkozva nem láttak el betegeket, az egészségbiztosítási felügyelet átfogó vizsgálatot kezdeményezett a teljes hazai onkológiai ellátásban.
Tűrhetetlen az onkológiai ellátás állapota
Horváth Ágnes tűrhetetlennek nevezte, hogy bizonyos ellátóhelyeken a pénzt, amit onkológiára szánnak, másra fordítják. Fontosnak nevezte, hogy csak olyan onkológiai centrumokban kezeljenek betegeket, ahol azt egyenletes színvonalon folyamatosan meg tudják valósítani.
Az államtitkár a tervezett kórházi ágyszám-csökkentéssel kapcsolatban elmondta: ő maga is számos listával találkozott, de még egyik sem végleges; a miniszter március elején teszi közzé a végleges listát. Megjegyezte ugyanakkor, hogy ma minden negyedik kórházi ágy üres, s a négyből kettőn fekszik csak olyan beteg, akinek ténylegesen kórházi ágyra van szüksége.
16 ezerrel csökken az aktív ágyak száma
Ezzel indokolta többek között, hogy országszerte 16 ezerrel csökkentik az aktív ágyak számát, miközben hétezerrel nő a krónikus és rehabilitációs ágyak száma. Közölte azt is: tudatában vannak annak, hogy a rehabilitáció ilyen mérvű ellátására jelenleg nincs elég szakember. Ezért a kórházak átmeneti mentességet kapnak, s mindenütt megadják a működési engedélyt a krónikus és rehabilitációs ágyak működtetéséhez.
Egyidejűleg - mint fogalmazott - a finanszírozás úgy változik, hogy ösztönözzék az egynapos sebészetet, a rendelőintézeti járóbeteg-ellátást. A kórházak finanszírozásánál az úgynevezett volumenkeretnél alapdíjemelést vezetnek be, de természetesen továbbra is szükség van a volumenkorlátra.
A volumenkeretet egyébként minden kórháznál újra vizsgálják - tette hozzá. Debreceni sajtótájékoztatóját megelőzően Horváth Ágnes Berettyóújfaluban átadta a területi kórház sürgősségi osztályát, amelynek kialakítását 90 millió forinttal támogatta a szaktárca.