2006 szeptemberében bejelentették, hogy kilométerenként 1,23 milliárd forintért épülhet meg az M7-es autópálya utolsó, Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakasza. Folyó áron utoljára a 2003-ban átadott, majdani M9-es szekszárdi Duna-hídja volt ennél olcsóbb (1,15 milliárd kilométerenként), de az inflációt figyelembe véve tíz éve nem épül olyan kevés pénzből autópálya, mint Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti (a szekszárdi híd 2006-os áron 1,4 milliárd/km lett volna). Ha az építés elkezdésének évétől számoljuk a pénzromlás mértékét - és azzal felszorozzuk az autópályaárat -, akkor kiderül: az 1996 második felében építeni kezdett, 1998-ban átadott Levél-Rajka közötti M15-ös óta nem épült olcsóbban gyorsút Magyarországon. Az M15-ös folyó áron 0,6 milliárdba, 2006-os áron 1,1 milliárdba került volna.