Parkosítják a 7-es út sávjait
További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
A Napkelte reggeli kérdezős-betelefonálós műsorában Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke próbált válaszolni a nézők kérdéseire. Az egyik felvetésre elmondta, hogy konzultálni kell arról, és korábban már próbálkoztak is azzal az ötlettel, hogy a Balatonnak legyen főépítésze, aki egységes szabályokat próbálna érvényesíteni a három megye által határolt tó körül. Így az építésügyi szabályokat egységesen tartanák, tartatnák be a Balaton partján.
Egyelőre nem lesz az északi parton útépítés
Suchman elsősorban közlekedési kérdésekre válaszolt a műsorban, így elhangzott, hogy a jelenlegi ciklusban nincs arra pénz, hogy az északi oldalon megoldják a közúti problémákat, vagyis sem autópálya, sem útszélesítés nem várható a közeljövőben, de a következő időszakra előre kell tervezni, elő kell készíteni ezeket a projekteket.
A BFT-elnök szavaiból nem derült ki, hogy a kormányzati ciklusra vagy az uniós források hétéves felhasználási periódusára gondolt-e, amikor azt mondta, hogy nincs pénz. Uniós forrásból egyébként a Balaton fejlesztésére a mostani hétéves ciklusban 143 milliárd forint áll rendelkezésre, hogy fejlesszék az infrastruktúrát, az idegenforgalmat és más ágazatokat a tó környékén, mondta Suchman.
Még egy kompot akarnak
Minthogy az északi parton még sokáig nem épülnek új közutak, Suchman elmondta, hogy éppen ezért szeretné a második kompjáratot megvalósítani a tavon. Ez a nyugati medence közlekedési gondjain enyhítene, és összekapcsolná az északi partot a délen megépülő sztrádával.
Az Indexen korábban már megírtuk, hogy a második komp a tervek szerint Fonyód és Badacsony között járna. A beruházás 3-3,5 milliárd forintba kerülne, ha a négy jelenlegi balatoni komp egyikét Fonyód és Badacsony között állítanák forgalomba, és további két hajót vásárolnának. A hajóvásárlás 2-2,5 milliárd forintba kerülne, a két kikötő átalakítására hozzávetőleg 1,-1,2 milliárd forintot kellene költeni.
Leszűkítik a régi 7-es utat
Az M7-es meghosszabbításáról Suchman a Nap-keltében elmondta, hogy így a régi 7-es úton nagy területek szabadulnak fel, ezeket az önkormányzatok vehetik kezelésbe.
Suchman szerint felmerült, hogy a Balaton melletti településeken a négysávos utakat visszaszűkítik, hiszen az átmenő forgalom már nem igényli az ilyen széles pályákat a régi 7-esen. Felvetődött, hogy egyes helyeken parkolót alakítanak ki a megszüntetett sávokban, máshol viszont a parkosításra gondoltak.
Ki törődik a bicikliúttal?
Elhangzott, hogy a Balaton körüli bicikliútnak jelenleg nincs kezelője, legalábbis ezt a kérdést eddig nem sikerült megnyugtatóan rendezni. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Suchman szerint kijelölt ugyan egy embert, aki a kerékpárútért felel, de sok helyen nem döntötték el, hogy egyáltalán a minisztériumnak vagy a helyi önkormányzatnak vagy esetleg másnak kell-e fenntartania az utat.