Támadja az SZDSZ az sms-kampányt
A hat hétig tartó kampány kérdéseit hétfőnként ismertetik a kormányszóvivők, kedden és szerdán hirdetés formájában a nagyobb napilapokban is megjelennek. A kampány költsége körülbelül negyvenmillió forint.
Máshogy gondolják
"Mi, liberálisok úgy gondoljuk, hasznosabb lenne a jogalkotási programba illeszkedő, és az illetékes tárcáknál szakmailag megfelelően előkészített témákban érdeklődni, és ehhez civil szervezetek, társadalmi mozgalmak véleményét kikérni" - közölte Gusztos Péter szabad demokrata ügyvivő pénteken.
Szerinte nem szerencsés, hogy az első kérdésben megjelölt céllal ellentétes az Egészségügyi Minisztérium szakmai álláspontja (a lakosság inkább közömbösnek tekinthető a beküldött, mindössze 2383 válasz alapján). A második kérdés pedig már széles körű szakmai tiltakozást váltott ki, valamint az aktuális belügyminisztériumi javaslatokkal is homlokegyenest ellenkezik.
"Véleményünk szerint, a kormányszóvivő szavaival ellentétben, igenis olyan párbeszédre lenne szükség, melynek eredményeit törvényalkotási folyamat követi, és megfelel a kormányzati szándéknak. Értelmes társadalmi vita ugyanis csak így folytatható" - zárul Gusztos Péter közleménye.