Judit
2 °C
7 °C

Letartóztatásban a Suzuki vezetői

2000.03.31. 19:12
Elsőfokon úgy döntött a tatabányai városi bíróság, hogy előzetes letartóztatásba helyezi a Magyar Suzuki Rt. hétfőn őrizetbe vett három vezetőjét, köztük a cég japán vezérigazgatóját és magyar személyzeti igazgatóját.

A keletkezett kár meghaladja a húszmillió forintot
Az autógyár irányítóit "folytatólagosan, bűnszövetkezetben, üzletszerűen elkövetett sikkasztással" gyanúsítják. Az előzetes letartóztatás ellen a védők fellebbeztek, így a határozat nem jogerős, s erről majd a Komárom-Esztergom Megyei Bíróságnak kell kimondania a végső szót.

A Suzukinál keletkezett kár a nyomozás eddigi adatai szerint meghaladja a húszmillió forintot, amely "több mint száz gépkocsi értékesítése kapcsán" keletkezett. Az RTL Klub információi szerint az egyik gyanúsított lakásán megtalálták a hiányzó húszmillió forintot, az Index értesülései szerint viszont a Suzuki házipénztárában "bukkantak rá" a pénzre. A tatabányai bíróság szóvivője ugyanakkor nem tudta megerősíteni egyik verziót sem.

Hétfőn a rendőrök bilincsbe verve vitték el az esztergomi Suzuki gyárból az autóüzem három vezetőjét, a japán vezérigazgatót (Akira S.-t) és két magyar munkatársát, köztük a gyár társalapítóját, I. György személyzeti igazgatót is. A Komárom-Esztergom megyei rendőr-főkapitányság korábbi közleménye szerint a három Suzuki-vezető 1995-től a vállalati dolgozók által vételárként befizetett összeg egy részét "vételeztették csak be" a gyár pénztárába a számviteli törvénynek megfelelően, a többi pénzzel "sajátjukként rendelkeztek".

A Suzuki Rt. jelenleg szabadlábon lévő vezetői közül a legmagasabb rangú Fórián István elnök-helyettes, akit nem sikerült utolérnünk. Ugyancsak megpróbáltuk megszólaltatni a cég szóvivőjét, Tihanyi Tamást, ám ő sem volt telefonon elérhető.

A Magyar Suzuki Rt.-ről az utóbbi hónapokban több negatív hír is napvilágot látott. A cégnek nemrégiben 750 millió forintos pótvámot kellett fizetnie, s itthoni gyára ellen az Európai Unió is vizsgálatot indított. Az EU megállapította, hogy a kilencvenes évek közepén Nyugat-Európába szállított, Magyarországon gyártott járművek esetében a japán cég a valóságosnál magasabb arányú hazai beszállítást tüntetett fel, s így jogosulatlanul vett igénybe vámkedvezményt.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?