1971: anyázás a Zsiguli-bemutatón

02.10.

2008.02.12. 15:21 Módosítva: 2009.05.12. 16:54

Talán a legjobb szocialista autó volt a Fiat 124-es licence alapján készült Zsiguli. Négy henger, 1200 köbcenti, 62 lóerő, négy ajtó, 8,5 literes fogyasztás 93-as oktánszámú benzinből, 22 másodperc alatti gyorsulás 100 kilométer per órás sebességre, 140-es végsebesség. Ezt az autót mutatták be 1971. február 10-én Budapesten, a Technika Házában.

A Fiat és a Zsiguli közti különbségről a Népszabadság így ír:

Eltérés az, hogy 5 centiméterrel magasabb fekvésű az eredetinél – ez számunkra kedvező, a hazai útviszonyoknak megfelelő – s erősebb kivitelben készül.”

Az első magyarországi Zsiguli-tulajdonos, dr. Zsadányi Ottóné 1971 júniusában Debrecenben vehette át a slusszkulcsot a Merkur vezérigazgatójától.

Akit a Zsiguli pályafutása érdekel, olvassa el a Totalcar cikkét.

És még egy pillanatra térjünk vissza 1971. február 10-éhez. A Népszabadság egy dühös glosszát is ráküldött az eseményre:

„A mai autóéhség közepette szenzáció, ha egy majdan kapható autótípust bemutatnak a nagyközönségnek. Érthető hát, ha a rádió tegnap déli híre után - miszerint 3 óráig a Technika Háza előtt meg lehet nézni három Zsigulit – sok száz ember indult a kíváncsiságtól hajtva a Szabadság térre. Azt mondják, akik korán mentek, látták is az új autókat. Negyed 3-kor azonban egy sem volt ott belőlük. Hogy mit mondtak az odacsalogatott emberek, arról jobb nem beszélni.”