New Yorkban reklámozzák Gesztiék 56-ot

2006.09.02. 15:24
New York egyik legfrekventáltabb pontján, a Times Square-en két hónapig több tízezer dollárért reklámozza Magyarország az 1956-os forradalmat. Az installáció elkészítésében Geszti Péter is szerepet kapott az Index információi szerint.

Kitették pénteken New York központjában, a Times Square-en azt a két plakátot, amellyel az ottani Magyar Kulturális Központ 1956-ot "reklámozza". Az Index információi szerint az ARC plakátpályázat szervezői, Geszti Péter és Bakos Gábor készítették magyar részről a hirdetéseket.

Provokatív és önironikusnak szánta a New York-i Magyar Kulturális Központ nemrég kinevezett igazgatója, Orsós László Jakab azt a két óriásplakátból álló installációt, amelyet New York egyik legismertebb pontján, a Times Square kapujában, az 50. utca és a Broadway kereszteződésében állítanának fel. Minderről az Indexnek is nyilatkozott korábban az igazgató, aki lapunk friss információi szerint Geszti Pétert és Bakos Gábort, az ARC-plakátpályázat szervezőit kérte fel a hirdetések elkészítésére.

Az installáció, amely több tízezer dollárba kerül a hirdetési tarifák miatt, pénteken került ki az 50. utca és a Broadway kereszteződésére.

A Magyar Kulturális Központ honlapján megtudható, hogy az installáció az "Our Revolution Was Not A Movie" címet viseli, vagyis "Nem mozi volt a forradalmunk". A plakátok szeptember eslsejétől november elsejéig láthatók majd a Times Square-en. Az installáció hatalmas, fekete-fehér '56-os kortárs fotókból áll, és arról szól, hogy volt egy forradalom Magyarországon.

Az egyik fotót a profi fényképész Erich Lessing készítette, a másikat egy amatőr, Kiss Jenő.