Felélik vagyonukat a közlekedési társaságok
További Belföld cikkek
- Szétverte a SPAR üzletét egy őrjöngő férfi Tatabányán
- Lázár János: Baja szerepe felértékelődik, Moháccsal együtt az ország déli kapujává válik
- Újra balhézott Magyar Péter egy gyermekotthonnál
- Vitézy Dávid: A panaszkodásban és a semmittevésben nem tudok Karácsony Gergely partnere lenni
- Öt autó ütközött az M1-es autópályán, több kilométeres a torlódás
|
Az államnak illene pótolni
"A Volán társaságok folyamatosan élik fel vagyonukat" - mondja az Indexnek Tóth István, a 93 százalékban állami tulajdonban lévő, a székesfehérvári tömegközlekedést is üzemeltető Alba Volán Rt. vezérigazgatója. A cégek veszteségeit szerinte a megrendelőnek, a magyar államnak illene pótolni. Személyszállítási törvény hiányában azonban erről szó sem lehet. "Ilyen körülmények között az épületek felújításán, karbantartásán és járműbeszerzésen lehet spórolni" - nyilatkozza a vezérigazgató, aki a képet azzal árnyalja, hogy a már meglévő, a szükségesnél nagyobb műszaki bázisok nyitott szervizként működnek. Székesfehérváron például a Mercedes teherautók garanciális és egyéb javításait végzik.
Hatalmas veszteségek
Szegeden a villamospark fele harminc éves kocsikból áll (Forrás: szkt.hu) |
A szegedi helyi buszokat a Tisza Volán, a trolikat és a villamosokat a Szegedi Közlekedési Rt. üzemelteti. Az utóbbi cég gazdasági igazgatója szerint "a fővárosihoz hasonló szintű" problémát okozna az állami normatív támogatás elmaradása. Ha meg is jönne a százmilliós nagyságrendű összeg, azzal legfeljebb az üzemeltetést lehetne finanszírozni, a fejlesztésre nem lenne elég. Nagy szükség volna pedig rá: a villamospark fele 30 év körüli, és a trolik átlagéletkora is jóval a kívánatos feletti, 15 éves. "A közlekedés veszteséges üzem" - mondja Vajasné Király Mária.