További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
A busz 1981 januárjában állt forgalomba |
Nem állapot Budapest jelenlegi közlekedése
A Városi és elővárosi közlekedés című topikból - mely a 25 ezredik hozzászóláson is túl van - kiderül, hogy a főváros közlekedése rengeteget romlott. Az elmúlt évtizedben a BKV és az önkormányzat rengeteg járművet újított fel, cserélt le, és sok kilométer vasúti pályát épített újjá a villamos és HÉV hálózatán. Ezek mértéke azonban nem éri el a kívánt szintet.
|
Fórumból egyesület
Nem kellett sok idő ahhoz, hogy a topikba rendszeresen írók eldöntsék: azonos néven egyesületet alapítanak. Olyan érdeklődésű embereket szeretnének összefogni, és programot szervezni nekik, akik szívén viselik a főváros közlekedését - számolt be terveiről az Indexnek az egyesület leendő elnöke, aki Csimpo néven mutatkozott be.
Támogatókat szeretnének szerezni ahhoz is, hogy néhány tárgyat, járművet megmentsenek a jövőnek. Csimpo példaként említette azokat a régi trolibuszokat, melyek felújításra várva rozsdásodnak a BKV egyik telephelyén.
A megalakuló egyesület a városi közlekedés színvonal romlásának legfőbb okát a veszteség finanszírozásának megoldatlanságában látja. Ez járatritkításokhoz és gyakoribb műszaki problémákhoz vezethet, amelyek végső soron az utazóközönség további elpártolását eredményezhetik.
Nincs felhőtlen kapcsolatuk a BKV-val
|
Nem az a céljuk, hogy ellenük forduljanak, hanem ötleteikkel, gondolataikkal segítség a munkájukat folytatta Csimopo. Mihelyt az egyesület megalakul, személyesen szeretnék megbeszélni a vezérigazgatóval az együttműködés feltételeit, aki az előzetes információk szerint szívesen segítené az egyesület munkáját.
A városi és elővárosi közlekedés topik oszlopos tagjai |