További Belföld cikkek
- Péter Szabó Szilvia: Nem vagyok köteles eltűrni a lejárató kampányt
- Kiengedték a börtönből a korábban tévesen elítélt Kaiser Edét
- Törvénysértő felújításról beszélt a minisztériumi dolgozó, egy nappal később kirúgták
- Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
- Vitályos Eszter Magyar Péternek: Te prédikálsz a nők elleni erőszakról?
"Bármelyik Budapesten futó villamosnál jobbak"
Hannoveri villamos 100 millióért |
Az önkormányzat legjobb üzlete lenne - hangsúlyozta Deák András. Véleménye szerint az ötvenéves kocsikat olyan huszonöt évesekre lehetne lecserélni, amelyek bármelyik Budapesten futó villamosnál jobbak. Atkári János, az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes azonban politikát csinált egy tisztán szakmai kérdésből. A főváros 280 milliárdos költségvetésében arra van pénz, amire akarják, hogy legyen. A beruházásokra százmilliárd forint tartalék keret van, ebből azonban az SZDSZ metrót akar építeni.
Vajda Pál szocialista főpolgármester-helyettes a jövő héten terjeszti a közgyűlés elé a hannoveri villamosok megvásárlásáról szóló javaslatát annak ellenére, hogy a koalícióval még nem tárgyalt erről. Vajda Pál az Indexnek elmondta, hogy január vége óta próbál egyeztetni, de az SZDSZ nem hajlandó rá.
Az SZDSZ a koalíció felbontásával fenyegetőzik
Nincs olyan koalíció, amelyben egyeztetés nélkül javaslatot nyújtana be az egyik fél, amit az ellenzékkel együtt megszavaznának - nyilatkozta lapunknak lapunknak Varga Kristóf, SZDSZ-es képviselő. Vajda Pál ötletét kellő tisztelettel fogják megvizsgálni. Ha mégis benyújtaná a javaslatát, akkor az a koalíció szakadásához is vezethet.
A főváros jelenlegi anyagi helyzete miatt amúgy sem vállalhatja fel azt a kockázatot, hogy használt villamosokat vásároljon - folytatta Varga Kristóf. A 4-6-os villamosok cseréjére szeretnének kiírni egy nemzetközi tendert. A hannoveri kocsik erre a vonalra alkalmatlanok, mert túl kicsik és alacsony padlószintjük sincs.
A szakértők a hannoveri villamosok mellett
A nyolcvan darab 4-6-os villamos lecserélésével nem oldódnának meg Budapest közlekedésének problémái - folytatta Vajda Pál. Jelenleg háromszáz olyan UV-típusú villamos van, amely közel ötvenéves. Ezeket le kell cserélni. A használt villamosok megvásárlását a Budapesti Műszaki Egyetemről felkért szakértők is támogatják, mert évente 600 millió fenntartási költséget tudna megspórolni vele a BKV. Ebből az összegből néhány év múlva kétmilliárd forintot lehetne visszatéríteni az önkormányzatnak.
Az SZDSZ-nek eddig csak egy érve volt a hannoveri villamosokkal szemben: ,,nem szeretik a használt cuccot". Ez egy politikai cirkusz, és ha nincs realitásérzékük, akkor kormányozzanak egyedül - fogalmazott Vajda Pál.