További Belföld cikkek
- Kiengedték a börtönből a korábban tévesen elítélt Kaiser Edét
- Törvénysértő felújításról beszélt a minisztériumi dolgozó, egy nappal később kirúgták
- Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
- Vitályos Eszter Magyar Péternek: Te prédikálsz a nők elleni erőszakról?
- Lázár János elismerte: volt belső vizsgálat a MÁV-nál az újvidéki tragédia miatt
Politikai vihar a villamosok körül
Ha nekünk nem kell, Hágának jó lesz |
,,Villamosokról beszélek és nem koalícióról" - nyilatkozta az Indexnek Vajda Pál szocialista főpolgármester-helyettes, aki mindenképp beterjeszti javaslatát a közgyűlés elé. Nem lehet közlekedni szocialista, szabaddemokrata vagy fideszes módon. Ez szakmai, és nem politikai kérdés - vélekedik. Vajda Pál úgy gondolja, hogy az SZDSZ tengeri csatát folytat egy lavorban.
Egy szakmai kérdésből politikát csinálni amatőrség - folytatta Deák András. Az SZDSZ amúgy sincs abban a helyzetben, hogy felbontsa a koalíciót. Ha ezt mégis megteszik, hosszú időre elvesztenék a lehetőségeiket. Országosan egy törpepárt maradnának, és semmibe se lenne beleszólásuk.
Az SZDSZ kitart az új villamosok mellett
Európa legforgalmasabb vonalán közlekedő villamosokat újakra kell cserélni. Varga Kristóf, SZDSZ-es képviselő szerint korszerű, alacsony padlószintű járművekre van szükség, ahol nem kell két ember segítsége ahhoz, hogy egy babakocsit felrakjanak. Az új 4-6-os villamosok vásárlása után a jelentős számban megmaradt ötvenéves villamosok lecserélését kormányzati segítséggel akarják megoldani. Az SZDSZ úgy véli, a 2002-es választás után új kormány kerül hatalomra, és segíteni fog a BKV járműveinek lecserélésében.
A helyi közlekedését finanszírozása az önkormányzat feladata - reagált Deák András, a fővárosi FIDESZ-MDF-MKDSZ frakcióvezető-helyettese. A kormány lehet hogy ad pénzt erre, de a problémákat nem fogja megoldani. A szerződés aláírása után a hannoveri villamosok már az idén közlekedhetnének Budapest sínein. A beruházást a Budapesti Műszaki Egyetemről felkért szakértők is támogatják, mert a BKV évi 600 millió forint üzembentartási költséget tudna spórolni vele.