Szakmai aggályok a négyes metróval kapcsolatban
További Belföld cikkek
- Sorsdöntő fordulathoz ért a nemzet aranya, amely jólétet teremhet Magyarországon
- Szentkirályi Alexandra keményen beleállt a Tisza Pártba
- Bikinis lányokról készült felvételekkel árasztották el a jászapáti plébánia Facebook-oldalát
- Elbontják a Westend szökőkútját, új látványosság nyílik a helyén
- Ismét teljes szélességében járható a Fogarasi út és a Csömöri út közötti felüljáró
Az egyesület szerint ilyen irdatlan összegből a város egészének közösségi közlekedését is magasabb szintre lehetne emelni, amire igencsak rá is szorulna.
Sok megálló, kis megállóhelyek
Maga a megvalósítandó rendszer elemeiben egy "moszkvai típusú" metró miniatűr változata, mert a megépítendő vonalon túl sok a megálló, túl közel vannak egymáshoz, maguk a megállók viszont kicsik. A kapacitásnövelésre nem sok a lehetőség, a szerelvények sebességi előnye kihasználatlan marad. Ezt a rendszert nálunk gazdagabb országokban tipikus könnyumetrónak mondanák, amely bizonyítottan a leginkább költséghatékony megoldás, és eszükbe sem jutna mást építeni. Itt se ez, se a másik, vasúti irányba átjárható változat még csak szóba sem kerülhetett.
Az egyesület úgy véli: a hosszabbítás a ködbe vész, a felszíni közösségi közlekedés pedig pusztul. Biztosítékokra van szükség a felszíni kötöttpályás járatok (Kiskörúti villamos, 41-es villamos) megmaradására és továbbfejlesztésére - áll a VEKE elnökségének közleményében.
Fidesz: lehetett volna más nyomvonal
A Fidesz véleménye szerint nem minden szempontból felel meg a célnak az a nyomvonal, amely mellett a 4-es metró építése ügyében a kormány döntött. A kabinet ülésén történtekre Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke reagált a Magyar Televíziónak.
Mint mondta: üdvözlendőbb lenne, ha a 4-es metrót a budaörsi virágpiacnál kezdenék el építeni, és a szakasz a Bosnyák térig tartana. Szálka Miklós szerint a kormány azért döntött az Etele tér - Keleti pályaudvar közötti szakasz mellett, mert ez a megoldás a legolcsóbb.
Az MDF-nek is fenntartásai vannak
A Magyar Demokrata Fórum üdvözli a kormány döntését, hogy megépül a 4-es metró, de fenntartásai vannak, mert a párt szerint a főváros költségvetése nincs felkészülve erre a beruházásra.
Szőke László az MDF alelnöke emlékeztetett arra, hogy Demszky Gábor főpolgármester a kampányában azt ígérte, hogy a 4-es metró a Bosnyák térig fog megépülni, s nem pedig a "bizonytalan jövőben".
Szőke László szerint a főváros költségvetésébe utólag került be "egy sejtelmes tétel" a metróépítésre, ezért attól tart, hogy forrás hiányában a közmű vállalatok eladásából kívánják előteremteni a költségmegosztásból adódó, a 30 százalékhoz szükséges fedezetet, és ezt veszélyes tendenciának tartja.